پایان فروش داروهای تقلبی درمان کرونا در فضای مجازی

باند چهار نفره خریدوفروش داروهای تقلبی درمان کرونا و داروهای کمیاب و نایاب در فضای مجازی که بیش از 45هزار عدد از انواع این داروها را مخفی کرده بودند، به آخر خط رسیدند.

چندی پیش مردی به پلیس فتای تهران بزرگ مراجعه کرد و مدعی شد در فضای مجازی اقدام به خرید آمپول‌های درمانی کرونا «رمدسیویر» کرده و زمانی که آنها را جهت استفاده به پزشک مربوطه تحویل داده، متوجه شده این آمپول‌ها قابلیت استفاده ندارد و محتویات داخل آن به‌صورت دستی پر شده است.

شاکی در ادامه اظهارات خود گفت که با توجه به ابتلای همسرم به ویروس کرونا، در فضای مجازی جست‌وجو کردم و در اینستاگرام با شخصی ناشناس که خود را از واردکنندگان این آمپول معرفی کرد، آشنا شدم و پس از صحبت‌های اولیه، مبلغی جهت خرید این داروها برای او واریز کردم و پس از دریافت داروها با بررسی پزشک مشخص شد این داروها به هیچ عنوان قابل استفاده نیست.

کارشناسان پلیس فتای تهران بزرگ تحقیقات خود را آغاز کردند و با بهره‌گیری از روش‌های علمی و اقدامات فنی، متهم را در فضای مجازی شناسایی کردند و متوجه شدند متهمان با تشکیل باندی چهار نفره و راه‌اندازی یک صفحه اینستاگرامی در فضای مجازی اقدام به فروش داروهای فاسد و غیرقابل استفاده تحت عنوان داروهای درمانی کرونا به افرادی که نیازمند این دارو هستند، می‌کنند.

با به‌دست آمدن اطلاعات هویتی متهمان و پس از تشریفات قضائی، در نهایت مجرمان در حالی که در مخفیگاه خود در حال پر کردن پوکه‌های خالی آمپول‌های درمانی کرونا «رمدسیویر» با مواد غیرقابل استفاده و فاسد بودند، در عملیات پلیسی در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر شدند.

بیش از 45هزار قلم از انواع داروهای کمیاب، نایاب و تعداد زیادی از این پوکه‌های پر شده از محل اختفای این افراد کشف شد.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اعلام این خبر به شهروندان توصیه کرد: «باید توجه داشت که خریدوفروش هرگونه دارو در فضای مجازی ممنوع است و علاوه بر جرم بودن این اقدام، غالب این افراد نیز کلاهبردار هستند.

بسیاری از این افراد اصلا دارویی در اختیار ندارند و با یک جست‌وجوی ساده در فضای مجازی به اطلاعاتی دست پیدا می‌کنند و مدعی داشتن داروهای نادر هستند. شهروندان همچنین در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می‌توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش کنند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.