رونمایی از امیر آقایی با عنوان رابرت دنیروی ایران!

فیلم پرستاره ایرانی- ترکی در سرزمین آفتاب تابان

فیلم جدید بهمن قبادی به نام «چهار دیوار» به واسطه حضور «راجر واترز» چهره افسانه‌ای گروه موسیقی «پینک‌فلوید» مورد توجه رسانه‌های جهان قرار گرفته و البته دیگر عوامل این فیلم را نیز در کانون توجه رسانه‌ها قرار داده؛ تا جایی که بعد از رونمایی از این فیلم در نخستین اکران جشنواره‌ای‌اش یکی از منتقدان سینمایی در برنامه‌ای زنده امیر آقایی را به «رابرت دنیرو» بازیگر سرشناس و اسطوره‌ای دنیای سینما تشبیه کرده است.

بهمن قبادی بعد از همکاری با مونیکا بلوچی در فیلم قبلی‌اش، این بار با یک ستاره دیگر در تراز جهانی کار می‌کند: راجر واترز اسطوره گروه افسانه‌ای پینک‌فلوید

پدیده فصل جوایز سینمایی

بعد از رونمایی از فیلم «چهار دیوار» در بخش اصلی رقابتی سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو، انتشار تقریبا هم‌زمان تریلر این فیلم سینمایی که به کارگردانی بهمن قبادی و تهیه‌کنندگی «راجر واترز» ساخته شده؛ توجهات دنیای سینما را معطوف این فیلم متفاوت کرده و انتظار می‌رود به خاطر مسائلی که مهم‌ترینش حضور «راجر واترز»، ترانه‌سرا و خواننده مطرح انگلیسی و بنیان‌گذار گروه موسیقی «پینک فلوید» در این فیلم است، «چهار دیوار» حضور موفقی در فصل مراسم و جشنواره‌های سینمایی داشته باشد. این عقیده شماری از منتقدان و کارشناسانی است که این محصول ترکیه و انگلستان را -که با بازی امیر آقایی و تعدادی از بازیگران سرشناس ترکیه جلوی دوربین رفته- در اولین نمایشش در بخش مسابقه سی‌وچهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو به تماشا نشسته‌اند.

بعد از نمایش «چهار دیوار» در جشنواره توکیو یکی از منتقدان سینمایی حاضر در جشنواره در یک برنامه زنده تلویزیونی امیر آقایی را به «رابرت دنیرو» بازیگر سرشناس سینمای جهان تشبیه کرد

رابرت دنیروی ایران

بعد از نمایش «چهار دیوار» در جشنواره توکیو یکی از منتقدان سینمایی حاضر در جشنواره در یک برنامه زنده تلویزیونی امیر آقایی را به «رابرت دنیرو» بازیگر سرشناس سینمای جهان تشبیه کرد. تمجید از آقایی البته منحصر به این منتقد سینمایی نبود و خود بهمن قبادی نیز ضمن ستایش از این بازیگر گفت که آقایی، تنها در یک زمان ناچیز سه روزه که به زمان آغاز فیلمبرداری باقی مانده بود، با هوش و درایتی شگفت‌انگیز نقشی حیاتی و تاثیرگذار در خلق شخصیتی که آن را بازی کرد، ایفا کرد.

یک فیلم ایرانی

«چهار دیوار» هفتمین ساخته بلند سینمایی بهمن قبادی با اینکه به عنوان محصول ترکیه و انگلیس به جشنواره توکیو معرفی شده، اما با توجه به عواملی که در تولیدش نقش داشتند، عمیقا یک فیلم ایرانی است. فیلمی که حسین جعفریان روی صندلی مدیریت فیلمبرداری‌اش نشسته؛ حسین علیزاده به همراه خود بهمن قبادی و البته ودات ییلدریم، آهنگساز ترک موسیقی‌اش را ساخته‌اند؛ هایده صفی‌یاری تدوینش کرده و بهمن اردلان نیز صداگذاری فیلم را بر عهده داشته.
این البته فهرست کامل ایرانی‌های «چهار دیوار» نبوده و امیر آقایی نیز یک ایرانی دیگر است که در کنار بازیگرانی مانند «فوندا اریگیت»، «فاتح آل»، «باریش یلدیز» به ایفای نقش پرداخته است.
گفتنی است که به باور رسانه‌های سینمایی ژاپن «چهار دیوار» در سی‌وچهارمین دوره جشنواره بین‌المللی توکیو که با ریاست «ایزابل هوپر» بازیگر سرشناس فرانسوی بر هیأت داوران میزبان بیش از 100 اثر از کارگردانان مختلف جهان است، شانس بالایی برای دریافت جوایز مهم بخش رقابتی فستیوال دارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.