ژیمناستیک، عجیب‌ترین فدراسیون ورزش ایران

رئیس فدراسیون ژیمناستیک بعد از اختلاف با وزارت ورزش، بدون مجوز راهی کنگره جهانی شده است

زهرا اینچه درگاهی بعد از اعلام پیروزی در انتخابات فدراسیون جهانی، به خاطر اختلال در روند رأی‌گیری نتوانست به شورای این فدراسیون راه پیدا کند.

هشتادوسومین کنگره فدراسیون جهانی ژیمناستیک از روز جمعه در شهر آنتالیای ترکیه آغاز شد و قرار است به مدت سه روز ادامه داشته باشد. یکی از افراد شرکت‌کننده در این کنگره، زهرا اینچه درگاهی است. حضور او در حالی اتفاق افتاده که او مجوز شورای برون‌مرزی را ندارد. همواره قانون بر آن بوده که ورزشکاران، مسئولان، مربیان و مدیرانی که قصد شرکت در رویدادهای برون‌مرزی و بین‌المللی را دارند، باید از شورای برون‌مرزی مجوز دریافت کنند. این اتفاق هم به دلیل اختلافات عمیق بین رئیس این فدراسیون و معاونت قهرمانی وزارت ورزش رخ داده است.

دوره ریاست چهار ساله اینچه درگاهی روز 19 تیر ماه 1400 به پایان رسید، اما او همچنان در فدراسیون حضور دارد و این در حالی است که سرپرستی برای فدراسیون نیز انتخاب نشده و فدراسیون در بلاتکلیفی به سر می‌برد. رئیس این فدراسیون سعی می‌کند با اهرم فشار فدراسیون جهانی مانع از کنار رفتن خود با وجود اختلاف با وزارت ورزش شود.

اما روز شنبه ابتدا از سوی فدراسیون ژیمناستیک اعلام شد زهرا اینچه درگاهی توانست در انتخابات فدراسیون جهانی ژیمناستیک با کسب آرای لازم به عنوان نفر اول شورای این فدراسیون انتخاب شود. بعد از دقایقی اما سایت فدراسیون ایران اعلام کرده پس از این انتخاب و در جلسه بعدازظهر، فدراسیون جهانی نتایج دیگری را اعلام و عنوان کرد که رأی‌گیری به صورت الکترونیک با مشکلاتی همراه شده است. به همین خاطر تعداد آرای اینچه درگاهی از 25 رأی به 19 رأی کاهش پیدا کرد. اینچه درگاهی همراه با روسای تعدادی از فدراسیون‌ها به این مسأله اعتراض کردند.

با اینکه فدراسیون ژیمناستیک تصویر آرای اینچه درگاهی در انتخابات اولیه را منتشر کرده، اما به نظر می‌رسد این ناکامی به ضرر رئیس فدراسیون ایران در جریان اتفاقات داخلی خواهد بود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.