چطور بفهمیم که کرونا گرفته‌ایم یا سرماخورده‌ایم؟

این روزها هر نشانه سرماخوردگی، نشانه کرونا محسوب می‌شود مگر آنکه خلاف آن ثابت شود

بینی گرفته، سرفه و عطسه و گلودرد از نشانه‌هایی است که در فصل زمستان‌ بیشتر افراد آن را تجربه می‌کنند، اما نکته ترسناک ماجرا اینجاست که در حال حاضر که کرونا تمام جهان را تحت تأثیر خود قرار داده است، همین علایم را دارد.

تشخیص اینکه در این دوران  علایم بالا را داشته باشیم و بدانیم مبتلا به کرونا شده‌ایم یا نه موضوع پیچیده‌ای است. بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که در حال حاضر هر کسی علایم سرفه و گلودرد و عطسه و بدن‌درد را دارد مبتلا به کروناست و نباید به بیماری دیگری فکر کند؛ مگر آنکه خلاف آن ثابت شود.

برخی از پزشکان علایم بالینی خاصی را مبنای جداکردن این بیماری‌ها عنوان می‌کنند. اگر دمای بدن شما بالای 37.8 درجه سانتیگراد باشد باید آزمایش بدهید؛ زیرا یکی از نشانه‌های کووید-19 تب بالاست و تا زمانی که نتیجه آزمایش مشخص شود شما و خانواده‌تان باید در قرنطینه بمانید. تب می تواند از علایم آنفلوآنزا هم باشد اما نمی‌تواند نشانه سرماخوردگی باشد.

اما اگر تنها عطسه می‌کنید و علایم دیگری ندارید، زیاد نگران کووید-19 نباشید؛ زیرا به احتمال زیاد شما سرما خورده‌اید. اما با این حال مدام دستمال دست‌تان باشد و دستمال استفاده‌شده را خیلی زود دور بیندازید.

آبریزش بینی یا بینی گرفته به تنهایی سرماخوردگی است اما اگر این حالت را داشتید و حس بویایی و چشایی خود را از دست داده‌اید به کووید- 19 مبتلا شده‌اید.

تشخیص این سه بیماری از روی سرفه کمی کار را دشوارتر می‌کند. بیماران کووید-19 معمولا بیش از یک ساعت سرفه مداوم دارند یا در 24 ساعت تنها سه‌ یا چهار سرفه می‌کنند.

اگر مرتب سرفه می‌کنید یا تنگی نفس دارید آزمایش دهید. شستن دست‌ها، رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک از شما در برابر بیماری‌های فصل زمستان و کووید-19 محافظت خواهد کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.