اثربخشي مثبت قرص کووید فایزر بر بازار سهام

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ شنبه، 6 نوامبر 2021

اخباری از دارویی دیگر برای درمان کووید-19، این‌بار قرص پاکسلوید از شرکت فایزر؛ «جشنواره نور» هوای آلوده دهلی را آلوده‌تر کرد؛ دموکرات‌ها در آمریکا برای نو کردن زیرساخت‌های کهنه آستین بالا زدند در روزنامه‌های جهان.

فایننشال‌تایمز

«قرص کووید فایزر سهام آسیب‌‌دیده را تقویت می‌کند» عنوان گزارش اصلی فایننشال‌تایمز است. گزارش از تأثیر مثبت قرص پاکسلوید (Paxlovid)  فایزر بر سرمایه‌گذاری در بازار سهام، گفته است.

(شرکت فایزر روز جمعه ۵ نوامبر اعلام کرد قرص ضد ویروسی که تولید کرده، می‌تواند تا ۸۹درصد خطر بستری در بیمارستان و مرگ را در بین بیماران کووید-۱۹ کاهش دهد. پاکسلوید قرار است به زودی برای دریافت مجوز مصرف اضطراری به سازمان نظارت بر غذا و داروی آمریکا معرفی شود.)

«‌آتش‌بازی دیوالی سطح آلودگی دهلی نو را از اندازه خارج می‌کند» عنوان تصویر اصلی فایننشال‌تایمز است. تصویر، زنی را در مراسم «دیوالی» -جشنواره نور هند- این هفته در دهلی نو نشان می‌دهد.

دهلی نو هوایی بسیار آلوده دارد. مردم به ممنوع بودن آتش‌بازی وقعی ننهادند. جشنواره نور هوا را بدتر کرد.

نیویورک‌تایمز

«دموکرات‌ها لایحه یک‌تریلیون دلاری را برای زیرساخت‌ها تصویب کردند» عنوان گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است که گفته مجلس نمایندگان آمریکا جمعه‌شب لایحه یک‌تریلیون دلاری را برای بازسازی سیستم قدیمی خدمات عمومی تصویب کرد.

کنگره پس از ماه‌‌ها سرانجام درباره یکی از پروژه‌های اصلی و سیاسی جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، تصمیم گرفت و بودجه پروژه مدرنیزه شدن زیرساخت‌ها را تصویب کرد. بر اساس این طرح زیرساختی خیابان‌ها، پل‌ها، شبکه‌های راه و ترابری و انرژی باید مدرنیزه شوند. این اصلاحات از وعده‌های اصلی بایدن بود که در آغاز ریاست‌جمهوری خود نیز بر آن تأکید کرده بود.

تصویر اصلی هم مراسم تشییع جنازه کالین پاول، وزیر امور خارجه سابق آمریکا، را روز جمعه در واشینگتن نشان می‌دهد.نیویورک تایمز

واشینگتن‌پست

«نتایج قوی از داروهای ضد ویروسی جدید» عنوان گزارش واشینگتن‌پست است. گزارش گفته: «قرص‌های ضد ویروسی از شرکت‌های فایزر و مِرک، در برابر بدترین پیامدهای کووید-19 نویدبخش است. تحقیق شرکت فایزر نشان می‌دهد قرص ضد ویروس فایزر خطر بستری‌شدن در بیمارستان و مرگ ناشی از کووید را تا 89درصد در افراد پرخطر کاهش می‌دهد. افرادی که در معرض خطر ابتلا به کووید- 19 شدید هستند به زودی گزینه درمانی متحول‌کننده‌ای خواهند داشت: قرص‌های ضد ویروسی که برای جلوگیری از بدترین پیامدهای کرونا تجویز و در خانه مصرف می‌شود.»

«لایحه زیرساخت 1.2 تریلیون دلاری تصویب شد» عنوان گزارش اصلی واشینگتن‌پست است که از اقدام کنگره آمریکا برای تصویب لایحه زیرساختی 1.2تریلیون دلاری خبر داده است.

این روزنامه هم مانند نیویورک‌تایمز، تصویر اصلی را به تشییع جنازه کالین پاول اختصاص داده است.واشینگتن پست

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.