امضای توافق‌نامه تبادل اسراء در یمن بعد از سه دوره مذاکره ناموفق

مدیر منطقه خاورنزدیک و میانه کمیته بین المللی صلیب سرخ در توئیتی خبر از تغییر زندگی صدها نفر در یمن داد

توافق مربوط به بازداشتی ها در یمن بعد از چند دوره مذاکرات بی حاصل، امروز 27 سپتامبر 2020 به امضا رسید ؛ کمیته بین‌المللی صلیب سرخ این توافق را گامی مهم در مسیر تغییرزندگی صدها بازداشتی و خانواده های آنان در یمن عنوان کرد.

شهروندآنلاین- فابریزیو کاربونی مدیر منطقه خاورنزدیک و میانه کمیته بین المللی صلیب سرخ در توئیتی نوشت :توافق مربوط به بازداشتی ها در یمن که امروز 27 سپتامبر 2020 به امضا رسید ،گامی مهم در مسیر تغییرزندگی صدها بازداشتی و خانواده های آنان در یمن است.

به گفته کاربونی ،کمیته بین المللی صلیب سرخ  در همکاری با طرفین درگیریها تلاش خواهد کرد بر اساس این توافق، مراتب، شرایط امنیتی و تضمین‌های لجستیک مورد نیاز برای پیشبرد عملیات آزادسازی را فراهم کند.

دولت مستعفی یمن و انصارالله طی مذاکراتشان در سوئیس به توافقی درباره تبادل اسرا دست یافتند.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، یک منبع نزدیک به دولت مستعفی یمن اعلام کرد: توافقی میان دولت مستعفی و انصارالله یمن درباره آزادی ۱۰۸۰ اسیر از جمله ۱۹ اسیر عربستانی به عنوان سری اول حاصل شد.

چهار تن از اسرای عربستانی خلبان هستند که در شهر حرض در صعده اسیر شدند. تعدادی سودانی نیز بین اسرا هستند.

به گفته کاربونی ،کمیته بین المللی صلیب سرخ  در همکاری با طرفین درگیریها تلاش خواهد کرد بر اساس این توافق، مراتب، شرایط امنیتی و تضمین‌های لجستیک مورد نیاز برای پیشبرد عملیات آزادسازی را فراهم کند

المیادین پیش از این عنوان کرده بود توافق میان دو طرف امروز(یکشنبه) رسما امضا می‌شود و در مراسم امضای توافق مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن و نماینده کمیته بین المللی صلیب سرخ حضور خواهند داشت.

دو طرف با دور بعدی مذاکرات در پایان ماه آتی میلادی برای تکمیل تبادل تمام اسرا توافق کردند.

گفتنی است روز جمعه مذاکرات میان انصارالله و دولت مستعفی یمن در شهر مونترو سوئیس درباره تبادل اسرا آغاز شد.

دو طرف در سه دور مذاکرات قبلی در حل پرونده اسرا شکست خورده بودند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.