ماجرای سیلی‌خوردن کارگر شیرازی

ماجرای سیلی‌خوردن کارگر جوان هتل چمران شیراز از سوی مالک هتل واکنش‌های زیادی را از سوی مردم و مسئولان در پی داشته است.

بازی روز جمعه فجر سپاسی و استقلال با حواشی خارج از زمین همراه بود که طیف وسیعی از افکار عمومی در فضای مجازی را درگیر کرد و واکنش برخی از مقامات مسئول را در پی داشت.

ماجرا از این قرار بود که شامگاه پنجشنبه در حین ورود بازیکنان و کادر فنی تیم استقلال به هتل چمران شیراز به دلیل تجمع و شلوغی یکی از افراد کادر هتل نیز در امر ورود بازیکنان در ورودی هتل قرار داشت که ناگهان مالک هتل به این کارگر سیلی می‌زند.
اما این همه ماجرا نبوده است و براساس مستنداتی که وجود دارد، مالک هتل قبل از این اتفاق نیز در لابی هتل چمران یک کارگر دیگر را سیلی می‌زند؛ به‌عبارتی در یک شب و با فاصله زمانی کوتاه دو نفر از کارگران هتل بدون اینکه دلیل تنبیه مشخص باشد، سیلی خوردند.
چرایی این مسأله هنوز مشخص نیست و حتی روابط ‌عمومی هتل در بیانیه‌ای که صادر کرده از این مسأله سخنی نگفته است، اما قدر مسلم سیلی‌زدن به یک جوان آن هم در انظار عمومی با هر دلیلی که باشد، امری خلاف انسانیت و اخلاق است.
کلیپ این سیلی‌زدن در فضای مجازی به‌صورت گسترده منتشر شد که موجی از اعتراض را به همراه داشت.

ورود تشکل‌های کارگری به موضوع

مهرزاد مویدی، رئیس کانون هماهنگی شوراهای کار استان فارس در این‌باره گفت: «به جد در این مسأله ورود کرده و تا حصول نتیجه کوتاه نخواهیم آمد. این حرکت از سوی مالک هتل هتک حرمت جامعه کارگری است و فارغ از اینکه این کارگر رضایت دهد یا خیر، موضوع باید پیگیری شود.»
سیدمصطفی بحرینی، دادستان عمومی و انقلاب شیراز نیز در همان دقایق ابتدایی به تسنیم گفت: «در صورت طرح شکایت و پیگیری از سوی ذی‌نفع بدون اغماض و با قاطعیت و در چارچوب قانون پیگرد قانونی به عمل خواهد آمد.
با توجه به قابلیت گذشت داشتن موضوع‌، رسیدگی و تعقیب مستلزم طرح شکایت توسط ذی‌نفع است».
افراسیابی، مدیر هتل چمران نیز با بیان اینکه صددرصد این اقدام را محکوم می‌کنیم، اظهار داشت: «هیچ‌کس حق ندارد نه‌تنها یک کارگر که هر فرد عادی را سیلی بزند، اما من هتل نبودم و دلیل را نمی‌دانم.»
مدیر هتل چمران با تاکید بر اینکه این عمل از سوی مالک هتل رخ داده است، گفت: «چون مالک هتل هستند نباید در امور اجرایی دخالت کند و اگر این عدم دخالت نبود هیچ وقت چنین چیزی اتفاق نمی‌افتاد.»

عذرخواهی مالک هتل چمران
محمدحسین شفاعتیان مالک هتل چمران شیراز نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درباره حادثه‌ پیش‌آمده در جریان ورود تیم استقلال به هتل چمران اظهارداشت: «این اتفاق از روی عمد و قصد و برای تخریب و توهین نبود، بلکه در لحظاتی از روی فشار جمعیت و به‌دلیل حفظ شرایط موجود و جلوگیری از بحران احتمالی این مشکل رخ داد.» او ضمن عذرخواهی از جامعه خدوم کارگری استان و کشور و به‌ویژه این کارمند زحمتکش هتل گفت: «بنده با توجه به این مشکل پیش آمده از این کارگر عذرخواهی و دلجویی می‌کنم و آماده جبران هستم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.