فوتبالست‌های جدید از راه رسید!

پخش یک کارتون فوتبالی جدید از تلویزیون

انیمیشن فوتبالی «روزها» هر بیننده‌ای را به یاد کارتون معروف «فوتبالیست‌ها» می‌اندازد؛ کارتونی که حتا بازیکنان بزرگی چون زین‌الدین زیدان، فرناندو تورس و الکس دل‌پیرو هم شیفته آن بودند.

انیمیشن فوتبالی «روزها» هر بیننده‌ای را به یاد کارتون معروف «فوتبالیست‌ها» می‌اندازد؛ کارتونی که حتا بازیکنان بزرگی چون زین‌الدین زیدان، فرناندو تورس و الکس دل‌پیرو هم شیفته آن بودند.
شهروند آنلاین: انیمیشن سریالی «روزها»، بر اساس کتاب مصور مانگا اثر یاسودا تسویوشی، محصول سال ۲۰۱۶ ژاپن است که در ۲۲ قسمت از شبکه پنج سیما پخش می‌شود. در توضیح باید گفت «مانگا» یکی از قالب‌های معروف هنری در ژاپن است که در فرهنگ عامه جایگاه ویژه‌ای دارد؛ مانگا در واقع به تصاویری می‌گویند که به شکل کمیک استریپ در کتاب‌های مصور منتشر می‌شود. مشخصه بارز این نوع آثار، کاراکترهای کارتونی اغراق‌آمیز هستند که بعضی از آن‌ها طرفداران زیادی بین مردم ژاپن دارند؛ طوری‌که فروش آثار مانگا همواره در ژاپن با استقبال مواجه بوده. جالب است بدانید کارتون معروف «فوتبالیست‌ها» هم که در دهه هفتاد از تلویزیون ایران پخش شد، یکی دیگر از همین مانگاهای مشهور بود؛ مانگایی با طراحی نوریاکی ناگایی که از سال 1985 تا 1989 در مجله کروکرو کامیک در ژاپن منتشر می‌شد. بعدها بر اساس این مانگا مجموعه‌ای تلویزیونی ساخته شد که در نه تنها در ایران، بلکه در بسیاری از کشورهای جهان، محبوبیت پیدا کرد؛ تا جایی که بازیکنان مشهوری چون زین‌الدین زیدان، مسی و الکس دل‌پیرو، این مجموعه را دنبال می‌کردند و شیفته بعضی کاراکترهای آن بودند. حتا فرناندو تورس، زمانی که با تیم چلسی برای جام باشگاه‌های جهان به ژاپن سفر کرده بود، یکی از از دلایل فوتبالیست شدنش را کاراکتر کارتونی «فوتبالیست‌ها»، کاپیتان سوباسا عنوان کرده بود.
با این مقدمه هرچند بعید به نظر می‌رسد «روزها» مثل «فوتبالیست‌ها» در خاطره‌ها ماندگار شود اما همچنان علاقه‌مندانی از نسل جدید را قطعا با خود همراه خواهد کرد. در مانگایی که تسویوشی به نام «روزها» طراحی کرده و قرار است از شبکه پنج سیما پخش شود، سوکاموتو سوکوشی، پسر نوجوانی است که با انگیزه و قدرت زیاد هر روز بیشتر از بقیه می‌دود تا خود را در ورزش فوتبال به صورت حرفه‌ای ثابت کند. او به شدت صاف و صادق، گاهی دست و پاچلفتی و بیشتر اوقات خجالتی است. دبیرستان «سِیسکی» برای سوکاموتو، شروع فصلی جدید و بسیار خوبی از زندگی تازه‌اش است. آشنایی‌اش با «جین کازاما» دانش‌آموز تازه‌وارد دیگری که یک فوتبالیست حرفه‌ای محسوب می‌شود باعث تغییرات زیادی در زندگی‌اش شده است. زمانی که کازاما برای اولین بار از سوکاموتو دعوت می‌کند تا در تیم آنها توپ بزند هرگز تصور نمی‌کند چه اتفاقی در آینده برایش رقم خواهد خورد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.