ریحانه پارسا روی پرده سینماهای ایران؟!

ادعای سعید سهیلی: «گشت ارشاد ۳» به‌زودی اکران می‌شود

 سعید سهیلی با اعلام خبر اکران قریب‌الوقوع فیلم «گشت ارشاد ۳» بر یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های سینمای ایران در سال‌های اخیر نقطه پایان گذاشت. اتفاقی که اگر رخ دهد و جدیدترین فیلم سهیلی روی پرده بیاید، برای اولین بار شاهد نمایش رسمی فیلمی از یک بازیگر سفرکرده خواهیم بود که برخلاف قبلی‌ها بعد از مهاجرت نیز جنجال‌هایش را ادامه داده است!

استوری اینستاگرامی سعید سهیلی
استوری اینستاگرامی سعید سهیلی

اکران گشت ارشاد 3

ساعاتی پیش سعید سهیلی، کارگردان فیلم «گشت ارشاد ۳» در پیج اینستاگرامش خبر داد که این فیلم به‌زودی روی پرده سینماها خواهد آمد.

خبرآنلاین با نقل این خبر از استوری اینستاگرام سعید سهیلی، کارگردان «گشت ارشاد ۳» که با انتشار تصویری، از اکران این فیلم خبر داده است؛ یادآوری کرد که «این اتفاق در حالی رخ خواهد داد که هنوز معلوم نیست سرنوشت صحنه‌های بازی ریحانه پارسا در این کمدی سینمایی چه خواهد شد.»

تعیین تکلیف

 

سهیلی در حالی خبر اکران فیلم جدیدش را اعلام می‌کند که همین چند روز پیش مرتضی شایسته، تهیه‌کننده پرکار سینما و دبیر شورای صنفی نمایش از تعیین تکلیف فیلمی خبر داده بود که به‌خاطر بازی ریحانه پارسا دچار حاشیه شده و در آستانه توقیف قرار دارد. بر اساس این خبر؛ خبرگزاری‌های هنری از قول شایسته نقل کرده بودند که «قرار است جلسه‌ای در تهران تشکیل تا مشخص شود با توجه به‌ بازی ریحانه پارسا، سلبریتی تازه مهاجرت کرده ساکن ترکیه در فیلم «گشت ارشاد 3»، آیا جدیدترین فیلم سعید سهیلی مجوز نمایش خواهد گرفت یا نه؟» پرسشی که با توجه به استوری اخیر سعید سهیلی به‌نظر می‌رسد که به پاسخ خود دست یافته و فرجام سومین فیلم از مجموعه کمدی «گشت ارشاد» مشخص شده است.

پایان ممنوعیت

 

اما اگر واقعا فیلم «گشت ارشاد 3» اکران شود؛ می‌توان گفت که سینمای ایران به دوره‌ای جدید پای گذاشته است. دوره‌ای که در آن دیگر قرار نیست مهاجرت یک بازیگر زن به توقیف آثار آن بازیگر بینجامد! اتفاقی که در موارد گوناگونی رخ داده و باعث شده بود که هم‌زمان با خروج بازیگران زن از کشور و به‌خصوص کشف حجاب آنها شاهد خروج تمام آثار او از کنداکتور پخش تلویزیون و البته برنامه اکران سینماها شویم و جالب اینکه این سیاست حتی شامل آثار پرطرفداری که بارها‌وبارها از شبکه‌های مختلف روی آنتن رفته و بازپخش شده بودند نیز، ‌شده بود. مانند سریال‌های «ترانه مادری» و «نرگس» که بعد از حواشی و مهاجرت بازیگرانشان از دور پخش و بازپخش خارج شدند تا یک‌بار دیگر ثابت شود انتشار تصاویر نامتعارف بازیگران زن حذف اجباری آنها را در پی خواهد داشت.

این اتفاق که برای سری اول سریال «زیر آسمان شهر» به خاطر مهاجرت کامران ملک‌مطیعی، برای سریال‌های «آخرین گناه» و «ترانه مادری» به خاطر مهاجرت مینا لاکانی، برای سریال‌های «رستگاران»، «سقوط آزاد» و چند کار دیگر به‌خاطر ماجراهای روناک یونسی و البته برای سریال «نرگس» برای ماجرای دردناک بازیگری دیگر رخ داده بود؛ در سینما نیز پیش از این قربانیانی داشت و برای همین هم به نظر می‌آمد خروج ریحانه پارسا از ایران باعث برخوردهای شدیدی با فیلم‌هایی چون «گشت ارشاد ٣» سعید سهیلی، «رقصنده» بهمن گودرزی و «کوسه» علی عطشانی خواهد شد. در حقیقت گفته می‌شد که سازندگان این فیلم‌ها ناگزیر از حذف بازی ریحانه پارسا یا صرف‌نظر از اکران داخلی خواهند بود. موضوعی که بی‌تردید تهیه‌کنندگان این آثار را در موقعیتی بسیار آسیب‌پذیر قرار می‌داد و البته همان‌طور که در همان روزهای مهاجرت ریحانه پارسا هم نوشتیم، این پرسش را پیش می‌کشید که آیا یک تهیه‌کننده برای حفاظت و صیانت از فیلمش باید زندگی شخصی و سفرهای تک‌تک عوامل فیلم را هم کنترل کند؟!

این موضوعات و پرسش‌ها البته با صدور پروانه نمایش «گشت ارشاد ٣» ظاهرا فعلا منتفی شده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.