محاکمه کلاهبرداران شبکه هرمی «یونیک فاینانس»

پرونده قضائی موسسان و گردانندگان این شرکت هرمی، در دادگاه‌های ویژه در دست رسیدگی است

برخی متهمان پرونده کلاهبرداری شرکت هرمی «یونیک فاینانس» محاکمه شدند. شرکتی هرمی که در فاصله سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ در ایران آغاز به فعالیت کرده و سر بیش از ۴۰هزار مالباخته را کلاه گذاشته‌اند.

موسس این شبکه هرمی فردی به نام «فرزین» است که متواری بوده و در این سال‌ها این شبکه هرمی را در امارات مدیریت کرده است.

اما این شبکه با لیدر‌های اصلی ایران، اقدام به جذب سرمایه‌های مردم کرده است. به این شیوه که اگر با ۱۰۰هزار دلار عضو شوند، یک جایگاه برای آنها ثبت خواهد شد. اگر بخواهند کسب سود کنند، باید پنج عضو دیگر را به این شبکه هرمی وارد کنند تا ۵هزار دلار سود نصیب آنها شود.

این شبکه هرمی تا امروز میلیون‌ها دلار از سرمایه‌های مردم را به یغما برده که فقط ۸۰درصد آن به جیب چند لیدر خارج‌نشین رفته است.

بعد از شناسایی و دستگیری سرشبکه‌های این شرکت هرمی در ایران، این افراد بازداشت شدند. آنها در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلاگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی محاکمه شدند که پرونده‌شان در مسیر صدور رأی است.

در ادامه وزارت اطلاعات نیز از انهدام شبکه سازمان‌یافته کلاهبرداری یونیک فاینانس و دستگیری اعضای اصلی شبکه در سطح کشور خبر داد.

اطلاعیه

در اطلاعیه وزارت اطلاعات آمده است: «با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان(ع)، بیش از ۱۵۰ نفر از سرشبکه‌ها و سرکرده‎‌های اصلی شرکت هرمی یونیک فاینانس (unique finance)  در ۱۹ استان کشور شناسایی شدند و با هماهنگی مرجع قضائی مورد ضربه قرار گرفت.

موسسان و مدیران این شرکت که از ایرانیان مقیم در کشور‌های همسایه هستند، با معرفی واهی این مجموعه به عنوان یک شرکت بین‎‌المللی و فعال در خرید و فروش سهام شرکت‌های معتبر در بورس‎‌های خارجی، با استفاده از روش‌های اغواگرایانه و ادعای پرداخت سود‌های نامتعارف و دلاری، اقدام به شبکه‌سازی هرمی، ارایه توکن دیجیتال به نام UNQT  و کلاهبرداری از تعداد زیادی از شهروندان در سراسر کشور کرده‎اند.

با اقدامات صورت‌گرفته، ضمن جلوگیری از خروج حجم بالایی ارز از کشور، سایر اعضای فعال این شبکه هرمی تحت رصد اطلاعاتی قرار گرفته و پرونده قضائی موسسان و گردانندگان این شرکت هرمی، در دادگاه‌های ویژه رسیدگی به اخلالگران در نظام اقتصادی کشور، در دست رسیدگی و صدور حکم است.

وزارت اطلاعات با توجه به شرایط کنونی اقتصادی و شکل‌‌گیری کلاهبرداری‌های هرمی نوظهور، به ویژه در حوزه ارز‌های دیجیتال، ضمن هشدار نسبت به عوارض پرخسارت سرمایه‌گذاری در این قبیل طرح‌ها، آماده دریافت گزارشات مردمی از طریق ستاد خبری ۱۱۳ است.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.