ممنوعیت کرونایی سفر به آمریکا برای ۲۶ کشور از جمله ایران لغو شد

دولت جو بایدن از سوی رهبران کشورهای خارجی و بخش‌های تجاری جهان تحت فشار بود تا این ممنوعیت را لغو کند

طبق دستورالعمل جدید، مسافران خارجی باید پیش از راهی‌شدن مدارکی ارایه دهند که نشانگر واکسینه‌شدن کامل آنها و منفی بودن تست کرونا باشد.

دولت بایدن قرار است امروز ممنوعیت‌های سفر به آمریکا برای ۲۶ کشور از جمله ایران را که به دلیل شیوع بیماری کرونا اعمال شده بود، لغو کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دولت آمریکا قصد دارد پس از مدت ۲۱ ماه، امروز هفتم نوامبر ممنوعیت ورود مسافران از ۲۶ کشور خارجی را لغو کند. دولت جو بایدن از سوی رهبران کشورهای خارجی و بخش‌های تجاری جهان تحت فشار بود تا این ممنوعیت را لغو کند.

طبق دستورالعمل جدید، مسافران خارجی باید پیش از راهی‌شدن مدارکی ارایه دهند که نشانگر واکسینه‌شدن کامل آنها و منفی‌بودن تست کرونا باشد. واکسینه‌شدن افراد با واکسن‌های مورد تایید آمریکا و سازمان جهانی بهداشت به منزله «واکسینه‌شدن کامل» افراد خواهد بود و طبق قوانین جدید، نیازی به قرنطینه‌شدن مسافران خارجی نخواهد بود.

این محدودیت برای ۲۶ کشور از جمله ایران، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، سوییس، یونان، انگلیس،‌ ایرلند، چین، هند، آفریقای جنوبی و برزیل لغو خواهد شد.

سفر زمینی به آمریکا از کانادا و مکزیک هم شامل دستورالعمل مشابه در زمینه واکسیناسیون افراد است، اما آنها ملزم به ارایه تست منفی کرونا نخواهند بود.

برخی جزئیات از جمله استثناهایی که وجود دارند، انتشار عمومی نیافته‌اند. انتظار می‌رود افراد زیر ۱۸ سال ملزم به واکسینه‌شدن کامل نباشند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.