کلاهبرداری با شارژ فوق‌العاده سیم‌کارت‌های اعتباری

این افراد تحت عنوان جشنواره فروش ویژه شارژ فوق‌العاده سیم‌کارت‌های اعتباری پول به جیب می‌زدند

عاملان راه‌اندازى صفحه فیشینگ با ترفند خرید شارژ در تله پلیس گرفتار شدند.متهمان تحت عنوان جشنواره فروش ویژه شارژ فوق‌العاده سیم‌کارت‌های اعتباری با ایجاد یک درگاه جعلی پرداخت از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کردند.

در پی مراجعه شخصی به پلیس فتای تهران مبنی بر برداشت غیرمجاز مبلغ500 میلیون ریال از حساب بانکى‌اش، توسط فرد یا افرادى ناشناس، رسیدگى به این پرونده در دستور کار پلیس فتای پایتخت قرار گرفت.
شاکی درباره جزئیات این ماجرا گفت: «برای خرید شارژ تلفن همراه در فضای مجازی مشغول جست‌وجو بودم که با یک سایت مواجه شدم که مدعی بود باتوجه به جشنواره فروش ویژه اگر همین الان خرید کنم شارژ فوق‌العاده که دو برابر مبلغ اصلی ارزش دارد  برایم در نظر می‌گیرند. من هم بدون توجه به آدرس درگاه پرداخت و اطمینان از هویت گردانندگان آن صفحه اقدام به خرید کردم. پس از وارد کردن اطلاعات محرمانه کارت بانکی با تراکنش ناموفق مواجه شدم. پس از چند لحظه تمام موجودی حسابم را از دست دادم.»

پس از اخذ اظهارات شاکی، کارشناسان پلیس فتا اقدامات خود را آغاز کردند. آنها متوجه شدند افرادی تحت عنوان جشنواره فروش ویژه شارژ فوق‌العاده سیم‌کارت‌های اعتباری با ایجاد یک درگاه جعلی پرداخت از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کنند.

بازداشت متهمان

متخصصان سایبری این پلیس پس از شناسایی مجرمان در فضای مجازی اطلاعات هویتی متهمان را به دست آوردند. پس از تشریفات قضائی هر دو مجرم در یکی از مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شدند.

این شیادان پس از انتقال به پلیس فتای پایتخت با مشاهده مستندات موجود در پرونده، جرم خود را پذیرفتند. آنها در بازجویی‌ها گفتند: «با ایجاد سایت جعلی و وعده فروش شارژ به همراه هدیه، ‌قربانیان خود را به سمت درگاه جعلی می‌بردیم. با به‌دست آوردن اطلاعات حساب بانکى افراد نسبت به سرقت موجودی حساب قربانیان اقدام می‌کردیم.»

سرهنگ «داود معظمی گودرزی» رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت، با اعلام این خبر، به شهروندان توصیه کرد: «پیامک رمز یکبار مصرف که حاوی اطلاعاتی از تراکنش شامل مبلغ، نوع تراکنش و … است را با خرید اینترنتی خود مطابقت دهند. به هیچ عنوان فریب تبلیغات اغواکننده و دروغین خریدهای آنلاین با قیمت‌های ارزان‌تر را نخورند. برای انجام یک خرید اینترنتی موفق حتما از سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک استفاده کنند. همچنین در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارید.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.