امدادرسانی به 60 هزار نفر در سال جاری

جمعیت هلال احمر از ابتدای سال جاری تا روز 17 آبان به بیش از 60 هزار نفر از شهروندان متاثر از حوادث و سوانح مختلف امدادرسانی کرده است

دکتر کریم همتی با اشاره به این که جمعیت هلال احمر از ابتدای سال جاری تا روز 17 آبان به بیش از 60 هزار نفر از شهروندان متاثر از حوادث و سوانح مختلف امدادرسانی کرده است، از آماده باش 100 درصدی جمعیت هلال احمر جهت مقابله با سوانح فصل سرما خبر داد.

دکتر کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در خصوص عملیات های امداد و نجات این جمعیت  از ابتدای سال جاری تا روز 17 آبان گفت: با وجود تمام سختی ها و موانع، جمعیت هلال احمر در تمامی لحظات در خط مقدم امدادرسانی به مردم در حوادث و سختی های مختلف بوده است و پرسنل خدوم این جمعیت با از جان گذشتگی توانسته اند جان بسیاری از شهروندان را نجات دهند.

وی افزود: در همین راستا جمعیت هلال احمر در حوزه امداد و نجات 19 هزار و 322 ماموریت را انجام داده و به 60 هزار و 343 نفر از متاثرین حوادث و سوانح مختلف خدمات ارائه داده که شامل درمان سرپایی، انتقال به مراکز درمانی، رهاسازی و عملیات نجات فنی بوده است.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 1400 جمعیت هلال احمر ده هزار و 218 نفر از مصدومین حوادث مختلف را از طریق ناوگان هوایی و یا از طریق زمینی و دریایی به مراکز درمانی منتقل کرده است و در این برهه زمانی از سوی دیگر در تلاش بوده ایم تا با تجهیز پایگاه های امداد و نجات و تاسیس مراکز جدید، سرعت امدادرسانی را در این عرصه ارتقا دهیم.

خدمت به متاثرین حوادث و سوانح

همتی ادامه داد: یکی از حوزه های سخت امدادرسانی، سوانح جاده ای است که در این حوزه با انجام 1099 عملیات نجات فنی نقش بسزایی در رهاسازی شهروندان گرفتار در وسایل نقلیه آسیب دیده داشته ایم.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به حوادث و سوانح مختلف رخ داده و تنوع زیاد وقوع بلایای طبیعی در کشور تصریح کرد: یکی دیگر از خدمات مهمی که جمعیت هلال احمر از ابتدای سال جاری به متاثرین حوادث و سوانح ارائه داده است، اسکان اضطراری بوده که تا روز 17 آبان به 18 هزار و 798 نفر از شهروندان در این حوزه با استفاده از تولیدات داخلی و محصولات تولید شده در صنایع نساجی هلال خدمات ارائه شده است.

همتی در پایان تاکید کرد: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران همچون سنوات گذشته در آماده باش 100 درصدی قرار دارد تا در کنار مردم در سوانح و حوادث احتمالی فصل سرما حضور داشته باشد و در این عرصه از تمامی تجهیزات و نیروهای موجود بهره خواهیم گرفت تا کشور به سلامت از این سختی نیز عبور کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.