رتبه چهارم ایران در طب مکمل

سازمان بهداشت جهانی کشورها را مکلف به توجه به طب سنتی و استفاده از محصولات این حوزه کرده است

 ایران رتبه چهارم در زمینه طب مکمل را در جهان کسب کرد. به گفته مدیر کل دفتر طب ایرانی و سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در آینده‌ای نزدیک در زمینه طب سنتی مرجعیت علمی را هم کسب می‌کند.

نفسیه حسینی یکتا از طرح آزمایشی ادغام خدمات طب ایرانی در همه ارکان نظام سلامت هم خبر داد. به اعتقاد حسینی‌یکتا طب ایرانی و داروهای سنتی پس از ورود  14ساله به حوزه آموزش کشور دستاوردهای خوبی داشته است. «طب ایرانی و سنتی در سال 86 اجازه ورود به دانشکده‌های پزشکی را پیدا کرد.»

به اعتقاد او  طب ایرانی به دلیل قدمت تاریخی از پشتوانه بین‌المللی برخوردار است. او ادامه می‌‎دهد: «سازمان بهداشت جهانی کشورها را مکلف به توجه به طب سنتی و استفاده از محصولات این حوزه کرده است.» به اعتقاد مدیر کل دفتر طب ایرانی و سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طب ایرانی و سنتی تاثیر زیادی بر مولفه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دارد. «در زمینه سلامت و به‌خصوص موضوع پیشگیری مقدم بر درمان اثرات بسیار ارزشمندی داشته است.»

به گفته حسینی‌یکتا با ظرفیت غنی گیاهان دارویی در کشور می‌توانیم به جایگاه واقعی در دنیا دست پیدا کنیم. «گردشگری سلامت با دیدگاه طب سنتی پررونق می‌شود.»  او ادامه می‌دهد:«این حوزه به دلیل ظرفیت‌های بالای خود در کشور می‌تواند در زمینه گردشگری سلامت اثرگذار باشد.»

به گفته حسینی‌یکتا توسعه طب سنتی در سال‌های گذشته دچار فراز و نشیب‌های زیادی شده  اما تلاش متخصصان و محققان این حوزه کمرنگ نشده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.