جزئیات دریافت وام مسکن 400 میلیون تومانی

۵۰ هزار تومان حداقل مبلغ واریزی ماهانه به حساب پس‌انداز مسکن جوانان در سال اول

امروز مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به افزایش ۶۰ درصدی سقف وام مسکن جوانان از افزایش آن به ۴۰۰ میلیون تومان خبر داد.اما بسیاری می پرسند که وام مسکن جوانان چیست وچگونه می توان آن را دریافت کرد؟

با توجه به شرایط جدید قیمت مسکن، بانک مسکن سقف وام مسکن جوانان را افزایش داده است. بر این اساس سقف تسهیلات قابل پرداخت از این محل در شهر تهران در پایان سال پانزدهم با ۶۰ درصد رشد، از ۲۵۰ میلیون تومان به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.در این گزارش سعی خواهیم کرد شما را با جزئیات دریافت وام مسکن جوانان آشنا کنیم؛

بانک مسکن حساب پس‌اندازی با عنوان حساب پس‌انداز مسکن جوانان تعریف کرده است. این حساب یکی از انواع حساب‌های سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه مدت است که صاحب حساب با رعایت برنامه سپرده گذاری که توسط بانک تعیین شده است، می‌تواند در بلند مدت از تسهیلات ویژه این حساب استفاده کند.

افتتاح حساب پس‌انداز مسکن جوانان

تسهیلات بانک مسکن جهت خرید خانه به دو صورت است: از محل اوراق بهادار که بدون سپرده گذاری است مانند وام مسکن یکم و تسهیلات از طریق سپرده گذاری. جنس این وام از نوع سپرده گذاری است.این حساب می‌تواند یک پشتوانه مالی برای فرزندان به خصوص جوانان و نوجوانان در آینده باشد، چون می‌توان با سپرده گذاری تدریجی و نه یکباره در این حساب از امتیاز تسهیلات ارزان قیمت برای خرید خانه استفاده کنند. البته استفاده از تسهیلات این حساب شامل شرایطی است که در ادامه توضیح خواهیم داد.

این وام از طریق سپرده گذاری در حساب مسکن جوانان بانک مسکن قابل دریافت است. در نتیجه ابتدا باید در یکی از شعب بانک مسکن حساب پس‌انداز مسکن جوانان افتتاح کنید. برای افتتاح این حساب فرد باید ۱۸ سال تمام رسیده باشد و یا دارای حکم رشد از دادگاه باشد. ولی، قیم و مادر نیز می‌تواند این حساب را برای فرزند زیر ۱۸ سال باز کند.

مبالغ واریزی در حساب مسکن جوانان

مبالغ واریزی در حساب مسکن جوانان بانک مسکن به صورت ماهیانه، سالیانه و یکجا باشد. حداقل مبلغ واریزی ماهانه به حساب پس‌انداز مسکن جوانان در سال اول ۵۰ هزار تومان است، که به میزان این مبلغ در سال‌های بعد اضافه خواهد شد.

شما در هر مقطعی می‌توانید از حساب پس‌انداز مسکن جوانان برداشت کنید به شرط آن که متوسط موجودی از حداقل مبلغی که بانک مرکزی در هر سال تعیین می‌کند، کمتر نشود.

در زیر میزان مبلغی که در هر سال باید به حساب پس‌انداز مسکن جوانان واریز شود تا بتوان در آینده از تسهیلات این حساب مانند وام برای خرید خانه استفاده کرد، مشخص شده است.

سال اول۵۰ هزار تومان

سال دوم۵۴ هزار تومان

سال سوم۵۸ هزار تومان

سال چهارم۶۲ هزار تومان

سال پنجم۶۶ هزار تومان

سال ششم۷۰ هزار تومان

سال هفتم۷۴ هزار تومان

سال هشتم۷۸ هزار تومان

سال نهم۸۲ هزار تومان

سال دهم۸۶ هزار تومان

سال یازدهم۹۰ هزار تومان

سال دوازدهم۹۴ هزار تومان

سال سیزدهم۹۸ هزار تومان

سال چهاردهم۱۰۲ هزار تومان

سال پانزدهم۱۰۶ هزار تومان

شرایط وام مسکن جوانان ۵ ساله

شرایط دریافت این وام به صورت ۵ ساله تفاوتی با شرایط در پایان سال پانزدهم ندارد. نرخ سود این وام ۹ درصد است. در جدولی که در بخش حساب مسکن جوانان آوردیم مشخص شده که دارنده حساب پس‌انداز مسکن جوانان برای استفاده از تسهیلات این حساب، حداقل مبلغی که ماهانه در هر سال باید به این حساب واریز کند چه میزان است.

اما اگر متقاضی خواهان دریافت سقف این تسهیلات است باید سپرده گذاری را با مبلغ بیشتری شروع کند. برای استفاده از سقف این وام باید حداقل مبلغ واریزی ماهانه را با ضرایب زیر حساب کنید:

۸٫۹۷ برابر حداقل واریزی ماهیانه برای تهران

۶٫۵۸ برابر حداقل واریزی ماهیانه برای شهرهای بزرگ

۵٫۰۲ برابر حداقل واریزی ماهیانه برای سایر شهرها

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.