سخنرانی اقلیمی وزیر وسط دریا + ویدیو

وزیر خارجه تووالو در میانه دریا ایستاد و برای اجلاس اقلیمی COP26 سخنرانی کرد

این روزها، اجلاس اقلیمی سازمان ملل موسوم به COP26 در گلاسگوی اسکاتلند برگزار است. تغییرات اقلیمی در بسیاری از نقاط جهان فاجعه می‌آفریند. رهبران جهان در این اجلاس نظرات‌شان را بیان می‌کنند، اما وزیرِ جزیره‌ای کوچک در اقیانوس آرام برای بهتر رساندن صدایش به اجلاس اقلیمی سازمان ملل در گلاسگو تصمیم جالبی گرفت. او تا زانو در آب دریا رفت و همان‌جا سخنرانی کرد تا نشان دهد در صورت بی‌توجهی به تغییرات اقلیمی، کشورش در چه وضعیت خطرناکی قرار خواهد گرفت.

وزیر خارجه تووالو در حالی که تا زانو در آب دریا فرو رفته، برای کنفرانس آب‌وهوایی سازمان ملل در گلاسگو سخنرانی کرد تا نشان دهد که کشور جزیره‌ای او در اقیانوس آرام چگونه در خط مقدم بحران آب‌وهوایی قرار دارد.

ویدیویی که سیمون کوفی را با کت و شلوار و کراوات پشت تریبونی در دریا در حال ایراد سخنرانی نشان می‌دهد، توجهات را به مبارزه تووالو علیه بالا آمدن سطح دریا جلب کرد.

سیمون کوفی گفت: «ما بیکار نخواهیم نشست وقتی آب در اطراف‌مان در حال بالا آمدن است. ما فقط در تووالو صحبت نمی‌کنیم. ما در حال بسیج اقدامات جمعی در داخل، منطقه و صحنه بین‌المللی هستیم تا آینده خود را تضمین کنیم.»

در کنفرانس اقلیمی سازمان ملل متحد موسوم به COP26  که در گلاسگوی اسکاتلند برگزار است، کشورهای جهان از جمله بزرگ‌ترین آلایندگان متعهد شده‌اند سطح گازهای گلخانه‌ای را تا دهه‌های آینده کاهش دهند.

جزایر کم‌ارتفاع اقیانوس آرام خواهان اقدامات فوری و جدی‌تر هستند و می‌گویند برای ادامه زندگی در این کشورها اقدامات عاجل لازم است.

در شبکه‌های اجتماعی به تصاویر ضبط‌شده وزیر خارجه تووالو برای کنفرانس اقلیمی گلاسگو در حالی که تا زانو در آب دریاست، بسیار توجه شده است. همچنین این تصاویر وضعیت این کشور را در صورت افزایش سطح آب دریا در کانون توجه قرار داده است.

تووالو کشوری جزیره‌ای در اقیانوس آرام است که در معرض پیامدهای تغییرات اقلیمی و خطر بالا آمدن آب دریا قرار دارند. تووالو همسایه کشورهای جزیره‌ای «فیجی» و «ساموآ» است. این جزیره 26 کیلومتر مربع مساحت و حدود 12 هزار نفر جمعیت دارد.

اجلاس اقلیمی «کاپ ۲۶» از ۳۱ اکتبر آغاز شده و تا ۱۲ نوامبر (۲۱ آبان) در گلاسگو برگزار است.

منبع: گاردین

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.