او تا آخر عمرش زلال بود و جوان…

مراسم وداع با کامبیز درمبخش برگزار شد

شهروندآنلاین: مراسم وداع با زنده‌یاد کامبیز درمبخش و تشییع پیکر این هنرمند به سوی خانه ابدی برگزار شد.

در مراسم وداع با کامبیز درمبخش که با حضور جمعی از مدیران و هنرمندان صبح روز گذشته در مقابل خانه هنرمندان ایران برگزار شد؛ علاوه بر مدیران فرهنگی و هنری کشور جمع زیادی از هنرمندان و همکاران زنده‌یاد درمبخش نیز حضور داشتند.

مراسم وداع با درمبخش با سخنان هادی حیدری، هنرمند کاریکاتوریست آغاز شد که گفت: «امروز هنر ایران عزادار است و نقش‌ها رنگ تیره بر تن کردند. کامبیز درمبخش، یگانه عصر ما بود، زلال همچون طرح‌هایش و صمیمی چون ایده‌هایش…»

احمد عربانی، هنرمند کاریکاتوریست و از دوستان دیرینه درمبخش نیز او را «فخر کاریکاتور ایران» نامید: «طفل شیرازی که تا آخرین لحظات حیاتش نوجوان ماند.» عربانی در ادامه با تاکید بر اینکه «کامبیز درمبخش محدودیت و حصار را برنمی‌تافت»؛ با «روح نجیب و باشکوه کامبیز» خداحافظی کرده و میکروفون را به سیدمسعود شجاعی طباطبایی، هنرمند کاریکاتوریست سپرد که می‌خواست پیام هنرمند جهانی کاریکاتور، آنجل بولیگان و آرس، کاریکاتوریست‌های برزیلی و کوبایی را ترجمه کند.

سیدمسعود شجاعی طباطبایی از قول آرس کاریکاتوریست کوبایی گفت که «به‌رغم غم‌انگیز بودن خبر فوت کامبیز، اما اینکه کارهایش باقی و ماندگار خواهد شد خوشحال‌کننده است.» آنجل بولیگان نیز به ذکر خاطراتی از اولین دیدارش با کامبیز درمبخش و ذکر خاطراتی از سفر پاریس و دیدار ناگهانی درمبخش در آن شهر پرداخته بود.

نفر بعدی ابراهیم حقیقی، طراح گرافیک، عکاس و از دوستان صمیمی کامبیز درمبخش بود که او را «شاعر تصویر» نامید: «فقط کافی بود به او مداد یا خودکاری می‌دادید تا هوش سرشارش تبدیل به تصاویر ساده اما بسیار پیچیده و ممتنع بشود. کامبیز تمام زخم‌ها و دردها را نشان می‌داد و در یادگاری‌هایش نیز می‌توانیم رنج و خطاهایمان را پیدا کنیم.» حقیقی افزود: «درمبخش همکاران خود را به دکترهایی تشبیه می‌کرد که آسیب‌های جامعه را شناسایی می‌کنند. من، درمبخش را با رادیولوژیست‌ها مقایسه می‌کنم که به صورت جزئی، دردها را نشان می‌دهند. در آثار درمبخش باید نگاه کرد و دردها را دید و پرسید چرا آنها مداوا نمی‌شوند…»

بعد از صحبت‌های مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران، نیز، محمدحسین نیرومند، مشاور هنری و سینمایی ارشاد از طرف وزیر ارشاد و محمود شالویی، سرپرست معاونت هنری ارشاد درگذشت کامبیز درمبخش را به اهالی فرهنگ و هنر تسلیت گفت.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.