ماجرای شکنجه دانش‌آموز کلاس اولی توسط معلم

این کودک از مدرسه وحشت کرده است

معلم ایلامی، دانش‌آموز کلاس اولی خود را کتک زد. آثار کبودی روی بدن این کودک هفت ساله کاملا مشهود است .کودکی که حالا همچنان وحشت‌زده است و دوست ندارد به مدرسه برود.

پدر دانش‌آموز درباره این ماجرا می‌گوید: «چوپان هستم. در روستای ریزه‌ وند بولی از توابع شهرستان چوار زندگی می‌کنم. صبح زود احشام را به صحرا می‌برم و عصر برمی‌گردم. هفته گذشته وقتی به خانه آمدم همسرم را در حال گریه‌کردن دیدم. وقتی موضوع را جویا شدم، گفت که معلم ابوالفضل او را کتک زده و تمام بدنش کبود شده و نمی‌تواند چیزی بخورد. دخترم کلاس پنجم است و به همراه پسرم در یک مدرسه درس می‌خواند. روز حادثه طبق روال هر روز دخترم ساعت 12:30 به خانه آمده، اما پسرم حدود ساعت ۲ به خانه برگشته بود. وقتی که به خانه آمده، به مادرش گفته که گرمم است. نهار نخورده بود و فقط گریه می‌کرد. تا اینکه درنهایت ماجرای کتک‌خوردنش توسط معلم را برای همسرم تعریف کرد.»

او در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید: «عصر که به خانه آمدم، با دیدن دست‌های کبود و متورم پسرم شوکه شدم. روز بعد با مراجعه به پلیس از معلم فرزندم شکایت کردم. سپس به آموزش‌وپرورش شهرستان چوار رفتم و آنجا هم علیه او طرح شکایت کردم. معلم، آب روی دست فرزندم ریخته و با چوب روی دست او زده بود. به رئیس آموزش‌وپرورش هم گفتم معلم حق تنبیه دارد، اما شکنجه خیر. دیدن بدن کبود و متورم پسرم برایم شکنجه است.»

این پدر با اشاره به اینکه پسرم شب‌ها مضطرب است و استرس دارد، گفت: «ابوالفضل شب‌ها وحشت دارد، از خواب بیدار می‌شود و می‌گوید بدنم درد می‌کند. با التماس می‌گوید بابا من دیگر به مدرسه نمی‌روم. چنان از مدرسه وحشت کرده که از کانکس مدرسه می‌ترسد. معلم گفته بود اگر پیش پدر و مادرت چیزی بگویی باز هم کتکت می‌زنم.»

بیانیه آموزش و پرورش

در ادامه این ماجرا اداره کل آموزش‌وپرورش استان ایلام هم درباره کتک‌کاری این دانش‌آموز توسط معلم در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در پاسخ به موضوع تنبیه دانش‌آموز کلاس اول دبستان منتظر قائم روستای ریزه‌وند از توابع شهرستان چوار با توجه به‌ اظهار آموزش‌وپرورش این شهرستان اعلام می‌دارد.  روز سه‌شنبه 11 آبان ماه بر اساس تماس یکی از اولیای دانش‌آموزان روستای مذکور مبنی بر تنبیه بدنی یکی از دانش‌آموزان کلاس اول، بلافاصله کارشناس ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات مدیریت آموزش‌وپرورش چوار به همراه یک نفر دیگر از همکاران  برای بررسی قضیه به روستا اعزام شدند.

همچنین معلم کلاس به مدیریت آموزش‌وپرورش شهرستان جهت توضیحات احضار شد تا جنبه‌های موضوع روشن‌تر شود. پس از آن اولیای دانش‌آموز به منظور شکایت و پیگیری موضوع به مدیریت آموزش‌وپرورش مراجعه کردند. آنها گفتند که فرزندمان توسط آموزگارش تنبیه شده است. به همین سبب جلسه‌ای با حضور سرپرست و اعضای شورای معاونان مدیریت آموزش‌وپرورش شهرستان تشکیل شد. تذکرات لازم توسط کارشناسان ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات و حراست شهرستان به آموزگار داده شد. از طرفی همچنان قضیه از بُعد اداری در دست بررسی است. این مدیریت روال اداری و قانونی برخورد با این موضوع را در پیش دارد و در صورت محرزشدن تخلف برابر قانون برخورد خواهد شد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.