محدودیت‌های کرونایی این‌بار برای واکسن‌نزده‌ها

اجرای محدودیت‌های هوشمند کرونایی از ابتدای آذرماه

محدودیت‌های کرونایی از ابتدای آذرماه دوباره اجرایی می‌شوند، البته این‌بار برای واکسن‌نزده‌ها. به گفته عضو کمیته علمی کشوری کرونا پایه تحلیل داده‌ها در سامانه محدودیت‌های هوشمند براساس واکسیناسیون است.

مصطفی قانعی می‌گوید: «محدودیت‌هایی برای افرادی که واکسن تزریق نکرده‌اند، اعمال می‌شود.» قانعی از اجرایی‌شدن سامانه امید و اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند کرونایی از ابتدای آذرماه خبر می‌دهد، موضوعی که قبل از این در ستاد ملی کرونا تصویب شده است. «کار در این سامانه روزبه‌روز پیش رفته و تقویت می‌شود.»

سامانه امید در سه استان قزوین، کردستان و آذربایجان‌غربی پایلوت شده است. براساس این سامانه به جای اینکه محدودیت‌های کرونایی همه مردم را شامل شود تنها گروه‌های هدف را در نظر می‌گیرد.

سامانه محدودیت‌های هوشمند برای اجرا از ابتدای آذر ماه آماده است

به گفته عضو کمیته علمی کشوری کرونا فرآیند کار در این سامانه براساس تحلیل و پایش اطلاعات جمعی از تمام دستگاه‌های کشور است. «بر اساس رصد هوشمند در همان جایی که باید برای اعمال محدودیت ورود کنند، کار را پیش می‌برند.»

در حال حاضر پایه تحلیل داده‌ها در این سامانه براساس واکسیناسیون است، به‌طوری که برای افرادی که واکسن تزریق نکرده‌اند، ‌محدودیت‌هایی اعمال می‌شود. «در زمینه تشخیص افراد کرونا مثبت هنوز بخش خصوصی را برای انجام تست در استان‌ها فراخوان نکرده‌اند. باید منتظر باشیم مسئولان استان‌ها و روسای دانشگاه‌ها تثبیت شوند و این کار هم انجام شود.»

قانعی ادامه می‌دهد: «افرادی که واکسن تزریق نکرده‌اند، محدودیت‌هایی دارند. به عنوان مثال اگر می‌خواهند با هواپیما سفر کنند، باید حتما واکسن تزریق کرده باشند.» به گفته او به تدریج این محدودیت‌ها علاوه بر حوزه تردد و سفر، سایر حوزه‌ها و اقدامات را هم اعم از حوزه‌های حمل‌ونقل، فرهنگی و… دربرمی‌گیرد. «اعمال محدودیت‌ها در قالب این سامانه به تدریج علاوه بر تردد و سفرها؛ اتوبوس و تاکسی و… را هم دربرمی‌گیرد.»

او ادامه می‌دهد: «اکنون سامانه محدودیت‌های هوشمند برای اجرا از ابتدای آذر ماه آماده است. زیرساخت‌ها تا حد ممکن متصل شدند. البته کار در قالب این سامانه پیش‌رونده است و به تدریج روزبه‌روز در حوزه‌های مختلف توسعه پیدا می‌کند.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.