«دُزالوم» به نام منابع طبیعی سند خورد

سند 2هزار هکتاری دو تالاب بین‌المللی «آلاگل» و «آلماگل» گنبدکاووس هم به نام سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور صادر شد

 800هکتار از اراضی مراتع گنبدکاووس به نام منابع طبیعی سند خورد، البته با ورود دستگاه قضایی. این اراضی و مراتع شاهد چهار دهه کشمکش بر سر مالکیت بودند که بالاخره پایان یافت. به گفته رئیس کل دادگستری استان گلستان حکم نقل‌وانتقال این مراتع در مرحله اجرای احکام بود.

هرچند به گفته حیدر آسیابی با ورود دادگستری گلستان و پیگیری‌های قضایی با شعبه صادرکننده دستور در تهران، روند اجرای حکم متوقف و در نهایت دستور به نفع منابع طبیعی صادر شد. آسیابی ادامه می‌دهد: «پس از صدور این دستور، بلافاصله حدنگاری این مراتع در منطقه «دُزالوم» گنبدکاووس انجام و سند آن به نام منابع طبیعی تثبیت شد.»

به گفته رئیس کل دادگستری استان گلستان از ابتدای امسال با پیگیری‌های قضایی، سند دوهزار هکتاری دو تالاب بین‌المللی «آلاگل» و «آلماگل» گنبدکاووس هم حدنگاری و سند آن به نام سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور صادر شد.

«۳۸۰ هکتار از مراتع منطقه «چپرقویمه» گنبدکاووس هم پس از یک دعوای حقوقی ۳۰ ساله با رأی دادگاه‌های گلستان امسال به نام منابع طبیعی سند خورد.» سال گذشته هم با پیگیری دستگاه قضائی استان گلستان ۴۷۰ هکتار از مراتع گنبدکاووس پس از ۵۰ سال به منابع طبیعی برگردانده شد.

رئیس کل دادگستری گلستان تاکید کرد: «از همه ظرفیت‌های شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان گلستان برای جلوگیری از دست‌اندازی و تغییر کاربری جنگل‌ها، مراتع و سواحل استفاده می‌کنیم.»

آسیابی ادامه می‌دهد: «خوشبختانه با همین پیگیری‌ها تاکنون ۹۶ درصد اراضی منابع طبیعی استان گلستان حدنگاری شده و در حال صدور سند به نام منابع طبیعی است.» به گفته او در ۶ ماهه نخست امسال نیز ۶۶۳ هکتار از اراضی جنگلی، مرتعی و ساحلی با رأی دادگاه‌های استان گلستان به منابع طبیعی بازگردانده شد.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.