پرستار خانگی سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار بود

او که به جرم مشارکت در قتل به زندان رفته بود، بعد از مرخصی متواری شد تا برای گرفتن رضایت از شاکیانش دست به سرقت بزند

برای گرفتن رضایت از شاکیانش دست به سرقت می‌زد. به جرم مشارکت در قتل به زندان رفته بود و بعد از مرخصی متواری شد تا بتواند رضایت خانواده مقتولان را جلب کند. برای همین به عنوان پرستار به خانه‌های مردم رفت و دست به سرقت زد. می‌خواست تعداد شاکیانش کم شود، اما شاکیان بیشتری را به پرونده‌اش اضافه کرد. درنهایت باز هم دستگیر و با کشف اموال سرقتی روانه زندان شد.

پنجم مهر ماه در پی شکایت شهروندی مبنی‌بر وقوع سرقت، کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت منزل پایگاه یکم بررسی موضوع را برعهده گرفتند.

شاکی درباره جزئیات این سرقت گفت: «اوایل مرداد ماه به علت بیماری مادرم از یک شرکت خصوصی پرستار زن به اسم «هانیه» استخدام کردم. به مدت 45 روز به صورت شبانه‌روزی در خانه ما مشغول کار بود. پس از مدتی پرستار درخواست چهار روز مرخصی کرد. خودم متقبل کار او شدم. در این مدت که در خانه حضور داشتم، متوجه نبود اموالی از قبیل عتیقه‌جات قدیمی، ساعت طلای مادرم، تلویزیون و غیره به ارزش حدود 300میلیون تومان شدم. پرستار هنگام بازگشت از مرخصی دریافت که از سرقت اموال اطلاع دارم. به همین دلیل از خانه متواری شد و جوابگوی تلفن خود نیز نیست.»

شاکی: پس از مدتی پرستار درخواست چهار روز مرخصی کرد. خودم متقبل کار او شدم. در این مدت که در خانه حضور داشتم، متوجه نبود اموالی از قبیل عتیقه‌جات قدیمی، ساعت طلای مادرم، تلویزیون و غیره به ارزش حدود 300میلیون تومان شدم. پرستار هنگام بازگشت از مرخصی دریافت که از سرقت اموال اطلاع دارم

کارآگاهان با شروع تحقیقات متوجه شدند «هانیه» با هویت جعلی از 6 سال پیش در یک شرکت پرستاری مشغول به کار است. بنابراین در ادامه کارآگاهان هویت واقعی متهم را که «لیلا» نام داشت، به دست آوردند. او با هماهنگی مقام قضائی تحت تعقیب قرار گرفت.

سابقه مشارکت در قتل

کارآگاهان در تحقیقات تکمیلی سوابق کیفری متهم را استخراج کردند. آنها متوجه شدند «لیلا» از سال 82 به اتهام مشارکت در قتل دو نفر از دوستانش به همراه همسر سابقش دستگیر شده بود. او به 28 سال حبس محکوم و روانه زندان شد. پس از تحمل 12 سال حبس با قرار دادن وثیقه‌ای از زندان مرخصی گرفت. پس از آن متواری شده و با هویت جعلی زندگی می‌کرد.

کارآگاهان برای شناسایی متهم و مخفیگاه او پی‌جویی مستمر انجام دادند و متوجه شدند متهم زمانی که در زندان حضور داشته چون همسرش اعدام شده با یکی از دوستان سابق خود ازدواج کرده است. با بررسی و اقدامات انجام‌شده معلوم شد همسر فعلی او به اسم «کیوان» در شمال کشور مشغول به کار است.

نتیجه تلاش کارآگاهان به مرجع قضائی اعلام شد که پس از اخذ دستور نیابت کارآگاهان طی اعزام به شمال کشور و پس از تعقیب و مراقبت چند روزه مخفیگاه «لیلا» را شناسایی و او را دستگیر کردند. در بازرسی از منزل او بخشی از اموال شاکی کشف شد.

سرهنگ کارآگاه «سعید دالوند» رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: «با انتقال «لیلا» به پلیس آگاهی تهران او به جرم خود اعتراف کرد و گفت که بخشی از اموال نزد بستگانش بوده است. لیلا علت و انگیزه خود را از سرقت رضایت خانواده مقتولانی که به دلیل آنها روانه زندان شده بود، اعلام کرد. با تکمیل تحقیقات با صدور قرار مناسب متهم روانه زندان و پرونده تحویل مراجع قضائی شد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.