کلاهبرداری 20میلیارد تومانی به سبک سایت‌های اینترنتی

متهمان عمده‌فروشان را در فضای مجازی هدف تبهکاری‌های خود قرار می‌دادند

سه نفر که با شناسایی عمده‌فروشان سایت‌های اینترنتی از آنان کلاهبرداری می‌کردند، از سوی پلیس پایتخت دستگیر شدند. کارشناسان ارزش ریالی کلاهبرداری را 200میلیارد ریال اعلام کرده‌اند.

با مراجعه یکی از عمده‌فروشان سایت‌های  آگهی اینترنتی مبنی بر کلاهبرداری و فروش 130 تن برنج، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

شاکی پس از تماس‌های تلفنی متهمان با مراجعه به محل آنان که به ظاهر وابسته به دستگاه‌های دولتی بود، به‌ازای فروش 130 تن برنج تعداد چهار چک مدت‌دار دریافت و در سر رسید چک‌ها به بانک مربوط مراجعه می‌کند. اما متوجه کسری موجودی چک‌ها و سپس صوری‌بودن شرکت می‌شود.

در بررسی‌های کارآگاهان مشخص شد چهار پرونده مشابه به همین شیوه در پلیس آگاهی تهران طرح شده است. با تجمیع اطلاعات به دست آمده، کارآگاهان موفق شدند محل کلاهبرداران را شناسایی کنند. در نهایت پس از هماهنگی‌های قضائی دو نفر از متهمان را در محل شرکت جدید دستگیر کردند.

متهم سوم پرونده نیز در مخفیگاهش دستگیر شد. کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری‌شده از چهار مالباخته را 200میلیارد ریال اعلام کرده‌اند.

سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: «کلاهبرداران برای رسیدن به اهداف‌شان اقدام به مانورهای متقلبانه می‌کنند. آنها با افتتاح دفاتر مختلف و ادعاهای واهی اعتماد افراد را به خود جلب می‌کنند. قبل از انجام معامله از مراجع مربوطه اصالت و رزومه فعالیت شرکت را بررسی و از دریافت چک‌های مدت‌دار دوری کنید.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.