مجازات قمار به میزان بیش از یک‌میلیارد تومان

«حبس درجه ۴» و «جزای نقدی»مصوبه مجلس برای قماربازان

نمایندگان مجلس با حبس درجه ۴ و جزای نقدی معادل 3 تا 6 برابر ارزش اموال مذکور برای اعمال مجرمانه قمار با بیش از یک‌میلیارد تومان موافقت کردند.

نمایندگان مجلس با حبس درجه ۴ و جزای نقدی معادل 3 تا 6 برابر ارزش اموال مذکور برای اعمال مجرمانه قمار با بیش از یک‌میلیارد تومان موافقت کردند. نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۲۳ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح مواد (۷۰۵) تا (۷۱۱) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی ماده (۳) این طرح را با ۱۸۱ رأی موافق، دو رأی مخالف و هفت رأی متنع از مجموع ۲۴۱نماینده حاضر در صحن تصویب کردند.

به موجب این مصوبه؛ ماده (۷۰۷) قانون به شرح زیر اصلاح شد: «ماده ۷۰۷- هر شخص، جرایم موضوع مواد (۷۰۵ و ۷۰۶) این قانون را به عنوان حرفه خود یا سردسته یک گروه مجرمانه سازمان‌یافته انجام داده باشد یا ارزش یا اعتبار وجوه، اموال، اسناد، حواله‌جات، قبوض، اوراق بهادار، مفاصاحساب یا وسایل پرداخت مثل چک یا کارت‌های بانکی که در اثر ارتکاب اعمال فوق دریافت یا نگهداری کرده است، بیش از 10میلیارد ریال باشد، در صورتی که رفتار او مشمول عنوان افساد فی‌الارض یا اخلال در نظام اقتصادی نباشد، علاوه بر ضبط اموال ناشی از جرم، به حبس درجه چهار و جزای نقدی معادل 3 تا 6 برابر ارزش اموال مذکور محکوم می‌شود.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.