جزئیات صدور حکم اعدام برای محیط‌بانی در کرمانشاه

محیط‌بان کرمانشاهی به اعدام محکوم شد. این خبری است که طی چند روز اخیر در رسانه‌ها منتشر شده و از صدور حکم اعدام برای یک محیط‌بانی خبر می‌دهد که در جریان مواجهه با تعدادی افراد در منطقه حفاظت‌شده بیستون و درگیری که بین آنها رخ می‌دهد، متاسفانه باعث مرگ یک جوان می‌شود و حالا دادگاه رأی به قصاص او داده است.

شرایط دشواری است. خانواده‌ای داغدار شده و جوان خود را از دست داده و هیچ چیز جوابگوی غم و اندوه آنها نیست، اما از سوی دیگر محیط‌بان نیز قطعا قصد نداشته چنین حادثه ناگواری رخ دهد و امید آن می‌رود با پادرمیانی ریش‌سفیدان و بزرگان این موضوع با رضایت اولیا‌ی‌دم ختم به خیر شود.

رئیس اداره حقوقی محیط‌زیست استان کرمانشاه در تشریح این ماجرا و اتفاقی که رخ داده، می‌گوید: «این حادثه در تاریخ 14مرداد سال 1399 رخ داد که در جریان مواجهه نیروهای اجرایی یگان حفاظت محیط‌زیست با سرنشینان یک خودرو پراید یک نفر از سرنشینان این خودرو  به دلیل تیراندازی که صورت گرفته جان خود را از دست داد. این فرد جوانی 23 ساله به نام «یوسف فلاحی داروندی» بوده است.»

این حادثه در تاریخ 14مرداد سال 1399 رخ داد که در جریان مواجهه نیروهای اجرایی یگان حفاظت محیط‌زیست با سرنشینان یک خودرو پراید یک نفر از سرنشینان این خودرو  به دلیل تیراندازی که صورت گرفته جان خود را از دست داد. سرنشینان این خودرو متاسفانه به هشدارهای توقف از سوی محیط‌بانی توجه نکردند

رئیس اداره حقوقی محیط‌زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه این اتفاق در منطقه حفاظت‌شده بیستون و در حد فاصل روستای «سه‌چک» و پادگان حاجی‌آباد رخ داد، عنوان کرد: «سرنشینان این خودرو هم از اهالی روستای سنقرآباد بیستون بودند که متاسفانه به هشدارهای توقف از سوی محیط‌بانی توجه نکردند.»

ویسی خاطرنشان کرد: «محیط‌بان متهم به قتل «برومند نجفی» از زمان بروز حادثه تاکنون در زندان دیز‌ل‌آباد به سر می‌برد.»

او ادامه داد: «پس از رسیدگی قضائی به این پرونده، هفته گذشته حکم قصاص این محیط‌بان از سوی شعبه سه دادگاه کیفری یک استان کرمانشاه صادر و ابلاغ شد.»

رئیس اداره محیط‌زیست استان کرمانشاه با ابراز تاسف و همدردی اداره کل محیط‌زیست استان کرمانشاه از حادثه‌ای که برای خانواده فلاحی داروندی رخ داده، عنوان کرد: «تمامی تلاش خود را در راستای حل‌وفصل این موضوع و جلب رضایت اولیای‌دم انجام خواهیم داد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.