انفجار در اتاق مذاکره

ظریف می گوید آمریکا نه تنها اتاق را ترک کرد، بلکه آن را منفجر کرد

ظریف با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: اکنون باید امریکا یک جایگاه برای خودش پیدا کند. این کار خود به خود انجام نمی‌شود. من پیش شرطی نمی‌گذارم.

وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگویی مواضع کشورمان درباره مسائل جاری پیرامون ایران و به ویژه در موضوع روابط تهران-واشنگتن را تشریح کرد.

به گزارش شبکه راشا تودی، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با این شبکه در مورد تمایل بایدن برای بازگشت به برجام و این که آیا ایران خواهان دوام این توافق است، توضیح داد که ایران می‌خواهد که این توافق پابرجا بماند و تنها خواستار منافع تعهد شده در قبال ایران در این توافق است که پیش از این بر سر آن مذاکره شده است و دیگر قابل مذاکره نیست.

ظریف با اشاره به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای گفت: آمریکا نه تنها اتاق مذاکره را ترک کرد، بلکه آن را منفجر کرد. اکنون باید یک جایگاه برای خودش پیدا کند. این کار خود به خود انجام نمی‌شود. من پیش شرطی نمی‌گذارم. منظورم این است که شما نمی‌خواهید در وضعیتی در عرصه بین المللی به سر ببرید که به خواست خود از توافقی خارج شود و به خواست خود به آن بازگردد. این کارآمد نخواهد بود.

او در پاسخ به این سوال خبرنگار راشاتودی مبنی بر این که چرا ایران نمی‌خواهد با شروط خودش توافقی با ترامپ َداشته باشد در حالی که او بسیار مشتاق یک توافق با ایران است، با اشاره به این که توافق هسته‌ای پیش از این وجود دارد و توافقی چندین صفحه‌ای است، گفت که در این توافق همه چیز به نفع ایران یا به نفع آمریکا نبوده است که در این صورت شکل تسلیم می‌بود و نمی‌توان نه از آمریکا نه از ایران انتظار تسلیم را داشت.

ظریف در این راستا افزود: رئیس جمهور آمریکا آنچه می‌خواهد را در اختیار دارد و اگر می‌خواهد آن را «توافق ترامپ» بنامد، این کار را بکند، اما این بهترین توافقی است که می‌توان به آن دست پیدا کرد. من توافقی را که به سختی بر سر آن مذاکره شده است به خطر نمی‌اندازم و بخاطر رضایت شخصی کسی بر باد نمی‌دهم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.