کلاهبرداری خانوادگی مشاور املاک

این باند، اعضای یک خانواده ;i از مستاجران کلاهبرداری می‌کردند

اعضای یک خانواده که با افتتاح دفاتر مشاور املاک صوری از مستاجران کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.

اوایل شهریور ماه امسال پرونده‌ای به  پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد که شاکی اظهار داشت: «برای اجاره ‌خانه‌ای به یکی از دفاتر مشاور املاک در محدوده «آیت‌الله کاشانی» که متصدی آن خانم جوانی بود، مراجعه کردم.»

شاکی ادامه داد: «پس از مشاهده ملک و گفت‌وگو با موجر مقرر شد که مبلغ 170میلیون تومان ودیعه را در دفتر مشاور املاک با استفاده از دستگاه خودپرداز مستقر در آن  پرداخت کنم. ولی در موعد تحویل ملک متوجه شدم مالک پلاک ثبتی شخص دیگری است و دفتر مشاور املاک به تازگی محل را تخلیه کرده است.»

ماموران در بررسی‌های پلیسی متوجه شدند چندین پرونده مشابه دیگر نیز در این پایگاه تشکیل شده است که رسیدگی تخصصی به شکایت‌های انجام‌شده در دستور کار تیمی از کارآگاهان زبده قرار گرفت.

در رصدهای اطلاعاتی مخفیگاه متهمان در شهر «هشتگرد» شناسایی شد. در این بررسی‌ها مشخص شد این باند سه نفره، اعضای یک خانواده بوده و پدر خانواده با افتتاح دفاتر املاک بدون مجوز در نقاط مختلف تهران و شناسایی خانه‌های خالی  با همکاری دختر و دامادش از مستاجران کلاهبرداری می‌کند.

کارآگاهان موفق شدند سه دفتر دیگر از متهمان را در نقاط مختلف تهران شناسایی کنند و آنها پس از هماهنگی‌های قضائی در مخفیگاه‌شان دستگیر شدند.

تاکنون 10 مالباخته شناسایی شده و کارشناسان ارزش ریالی کلاهبرداری را 15میلیارد ریال محاسبه کرده‌اند. در بررسی‌های بیشتر از مخفیگاه متهمان مقادیری طلا و ارزهای خارجی و وجوه نقد کشف شده است و متهمان پس از تحقیقات مقدماتی با دستور قضائی روانه زندان شدند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.