کل ایران منتظر صعود به جام‌جهانی قطر

تیم‌ملی فوتبال ایران از ساعت 19:30 سه‌شنبه مقابل سوریه قرار می‌گیرد

تیم‌ملی فوتبال ایران سه‌شنبه شب در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی با سوریه دیدار می‌کند؛ مسابقه‌ای که راه صعود ایران به جام‌جهانی قطر را هموارتر خواهد کرد.

شهروندآنلاین: بعد از برد لحظه آخری مقابل لبنان حالا طرفداران تیم‌ملی فوتبال انتظار صعود به جام‌جهانی قطر را می‌کشند. دیدار با سوریه و پیروزی احتمالی در آن شانس ایران را به بالاترین حد ممکن می‌رساند. بی‌تردید دراگان اسکوچیچ هم اهمیت صعود زودهنگام را به خوبی درک می‌کند.

با 13 امتیاز آماده دور برگشت

سه‌شنبه تیم‌ملی فوتبال کشورمان در اولین مسابقه از دور برگشت مقدماتی جام‌جهانی به مصاف سوریه می‌رود. مسابقه رفت را یک بر صفر با گل علیرضا جهانبخش بردیم، ولی او سه‌شنبه شب به دلیل دو اخطاره بودن غایب بزرگ تیم است. ملی‌پوشان دور رفت را با 13 امتیاز و بدون شکست و صدرنشینی به پایان رساندند، بعد از برد دراماتیک مقابل لبنان اکنون بیش از هر زمان دیگری به جام‌جهانی نزدیک هستیم. تیم‌ملی در صورت پیروزی در این مسابقه 16 امتیازی خواهد شد و می‌توان گفت 80درصد راه صعود را طی می‌کند.

ملی‌پوشان ما اگر مثل چند دقیقه پایانی مسابقه با لبنان خوب و با تمرکز عمل کنند، رسیدن به یک برد دیگر و تداوم صدرنشینی خیلی در دسترس قرار دارد.

آشنایی به حریف تیم‌ملی

سوریه حریفی چغر و سخت‌کوش است که در ورزشگاه آزادی هم تا یک نیمه تیم‌ملی را متوقف کرد و درنهایت یک بر صفر شکست خورد. سوریه با دو امتیازی که در دور رفت جمع کرده، بخت زیادی برای صعود ندارد و آخرین تیم جدول گروه است، اما قطعا مقابل تیم‌ملی کشورمان انگیزه‌های فراوانی برای خودنمایی دارد.

آنطور که رسانه‌های عربی گزارش داده‌اند برخی از بازیکنان سرشناس این تیم از جمله عمر خربین به دلیل مصدومیت مقابل تیم‌ملی غایب خواهد بود. نزار محروس، سرمربی این تیم هم در آستانه برکناری بود که درنهایت ماندگار شد. سوریه تیمی است که چیزی برای از دست دادن ندارد و احتمالا بازی انتحاری مقابل تیم‌ملی انجام خواهد داد. چون اگر سوری‌ها بخواهند به صعود امیدوار باقی بمانند، باید مقابل تیم‌ملی ایران به پیروزی برسند. باخت در این بازی می‌تواند به معنای صفرشدن شانس صعود سوریه باشد. همانطور که تیم‌ملی با برد می‌تواند به یک قدمی صعود به جام‌جهانی برسد.

سرمربی روی نیمکت نیست

تیم‌ملی در این مسابقه اسکوچیچ، سرمربی خود را به دلیل اخراج مقابل لبنان روی نیمکت نخواهد داشت. باید دید ترکیب تیم‌ملی نسبت به بازی با لبنان چه تغییراتی خواهد داشت. سامان قدوس برخلاف انتظارها مقابل لبنان عملکرد قابل قبولی به نمایش نگذاشت و از طرفی غیبت جهانبخش شاید باعث شود که کریم انصاری‌فر از ابتدا در ترکیب تیم قرار بگیرد.

حاشیه‌ها بلای جان تیم‌ملی می‌شود؟

حاشیه‌های تیم‌ملی و لباس‌های کهنه‌ای که بازیکنان در استوری مشترک گذاشتند، همچنان نقل محافل ورزشی است، البته وزیر ورزش هم قول پیگیری این مسأله را داده است. از طرف دیگر موضوعات مربوط به خط خوردن مهدی طارمی نیز هنوز به طور کامل پایان نیافته و بحث‌هایی در این‌خصوص مطرح می‌شود. به هر حال ملی‌پوشان ما اگر مثل چند دقیقه پایانی مسابقه با لبنان خوب و با تمرکز عمل کنند، رسیدن به یک برد دیگر و تداوم صدرنشینی خیلی در دسترس قرار دارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.