طعم تلخ گوشت زیر دندان آلمانی‌ها!

رویکرد انعطاف‌پذیری در برابر مصرف گوشت از حمایت قابل توجهی در میان محیط‌بانان برخوردار است

محققان در برلین می‌گویند کسانی که بدون هیچ محدودیتی گوشت می‌خورند، در آلمان در اقلیت هستند. بیش از 40 درصد مردم آلمان کمتر گوشت می‌خورند و همبرگرهای گیاهی را ترجیح می‌دهند.

مترجم: فرشته کیانی- شهروندآنلاین: تیمی از محققان در برلین دریافته‌اند تعداد گوشتخواران در آلمان رو به کاهش است. بیش از 40 درصد مردم آلمان در حال کاهش مصرف گوشت هستند و همبرگرهای گیاهی یکی از گزینه‌های اصلی برای خرید است.

حدود 42 درصد از پرسش‌شوندگان در یک نظرسنجی گفتند آنها از روی عمد به نوعی از مصرف گوشت خود کاسته‌اند. 12 درصد پاسخ‌دهندگان گفتند نمی‌دانند یا ترجیح می‌دهند نگویند.

رویکرد انعطاف‌پذیری در برابر مصرف گوشت از حمایت قابل توجهی در میان محیط‌بانان برخوردار است.

مجمع اقلیمی انگلیس در گزارش اخیر خود از افرادی که رژیم‌شان را تغییر می‌دهند، حمایت کرد تا مصرف گوشت و لبنیات را بین 20 تا 40 درصد کاهش دهند، نه اینکه آن را به طور کامل قطع کنند.

کارگران بخش کشاورزی و تولید گوشت، با تولید گوشت کشت‌شده کنار آمده‌اند. احتمالا آنها گزینه‌های دیگری را ترجیح می‌دهند

به گفته کریستوفر برایانت، روانشناس دانشگاه باث که در این تحقیق شرکت داشت، آلمان پیشتر و بسیار زودتر از آنچه تصور می‌شد به نقطه اوج نگرش درباره مصرف گوشت رسیده بود.

فرانسه، دیگر کشور بزرگ گوشتخوار اروپایی که در این تحقیق بررسی شد، از همسایه خود عقب‌تر است؛ با شصت و هشت و پنج دهم درصد از پاسخ‌دهندگانی که  ادعا می‌کنند بدون محدودیت گوشت می‌خورند.

در هر دو کشور کسانی که گوشتخواری خود را محدود کرده‌اند، گفته‌اند این کار را به دلیل نگرانی برای حیوانات و محیط زیست انجام داده‌اند.

برایانت می‌گوید: «مفاهیم اجتماعی اینجا بسیار عمیق است. این دیدگاه که گوشتخواری عادی است، بخشی از استدلال اخلاقی غیر معمول برای ادامه دادن مصرف گوشت است، اما اگر این دیدگاه در اقلیت و گزینه‌های جایگزین گوشت ارزان‌تر و خوشمزه‌تر باشد، روند به احتمال زیاد در یک جهت ادامه خواهد یافت.»

به‌طور کلی مصرف گوشت در آلمان و فرانسه بیشتر از کشورهای در حال توسعه است و انتظار می‌رود با افزایش گوشتخواری در کشورهای در حال توسعه که به دنبال افزایش قدرت خرید رخ می‌دهد، هر گونه روند کاهشی متوقف شود.

پیش‌بینی می‌شود تولید جهانی گوشت در دهه 2027 پانزده درصد افزایش یابد.

این بررسی همچنین شواهدی در مورد بازارهای عمده قابل توجه در آلمان و فرانسه برای گوشت کشت‌شده در آزمایشگاه یافت.

مصرف‌کنندگان آلمانی نسبت به خریداران فرانسوی در مواجهه با این مفهوم منعطف‌تر بودند، خصوصا اگر بتوان به آنها اطمینان داد که گوشت در شرایط آزمایشگاهی اصلاح ژنتیکی نمی‌شود.

کارگران بخش کشاورزی و تولید گوشت، با تولید گوشت کشت‌شده کنار آمده‌اند. این نشان می‌دهد کسانی که در زمینه تولید یا فرآوری گوشت فعال هستند، به احتمال زیاد گزینه‌های دیگری را ترجیح می‌دهند.

برای خواندن مطلب اصلی اینجا اینجارا کلیک کنید

منبع: گاردین

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.