دستگیری سارقان کامیون‌های جنوب تهران

دو سارق حرفه‌ای خودروهای کامیون که با سرقت خوروها، قطعات و تجهیزات خودروها را به مالخران می‌فروختند، به آخر خط رسیدند.

بیست‌وششم خرداد ماه پرونده‌ای با موضوع سرقت یک خودرو کامیون کمپرسی در کلانتری 157 مسعودیه تشکیل شد.  به دستور مقام قضائی پرونده برای کشف و پی‌جویی در اختیار کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پایگاه قرار گرفت.

شاکی وقتی پیش‌روی ماموران قرار گرفت، گفت: «بیست‌وپنجم خرداد ماه کامیون خود را در آدرس شهرک والفجر، لاین کندرو خیابان پارک کردم و روز بعد با مراجعه به محل متوجه شدم خودرو توسط سارق یا سارقان به سرقت رفته است.»

موضوع به صورت تخصصی در دستور کار دایره مبارزه با سرقت پایگاه قرار گرفت. در این راستا ضمن اخذ اظهارات دقیق و جامع از شاکی و بررسی کم و کیف سرقت، کارآگاهان جهت انجام تحقیقات میدانی به محل وقوع حادثه عزیمت کردند. با بررسی جغرافیای وقوع جرم هویت یکی از سارقان به دست می‌آید.

دستگیری متهمان

در ادامه مشخصات یکی از سارقان به نام حبیب که دارای سوابق متعدد در زمینه سرقت بوده، شناسایی شده و پس از هماهنگی با مرجع قضائی دستگیر می‌شود. پس از انتقال متهم به پایگاه، در تحقیقات معموله ابتدا منکر هر گونه سرقت شد، اما پس از ارایه دلایل، مدارک و مستندات متقن درنهایت به سرقت کامیون با همدستی و پیشنهاد یکی از دوستان خود به نام حسین معترف شد و اظهار داشت تعدادی از قطعات و لوازم کامیون مسروقه را جدا کرده و ربوده است و خودرو را در محدوده شهرری رها کرده‌اند.

با تلاش کارآگاهان دیگر متهم پرونده به نام حسین در شهرک مسعودیه شناسایی، دستگیر و در بازرسی از محل سکونت او مدارک یک دستگاه کامیون دیگر کشف شد. در استعلام انجام‌شده مشخص شد دارای سابقه سرقت از پایگاه ششم پلیس آگاهی است. هر دو کامیون مسروقه نیز به صورت رهاشده توسط عوامل پایگاه نهم پلیس آگاهی کشف شد.

در تحقیقات معموله متهمان به سرقت کامیون‌ها و فروش لوازم آنها اعتراف کردند و هر دو متهم با صدور قرار مجرمیت روانه زندان شدند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.