آیا بخاری خودرو پسربچه 8 ساله را کشت؟

تیم جنایی پایتخت پرونده مرگ معمایی یک کودک را بررسی می‌کند

قرار بود با هم در خیابان دور بزنند. با هم سوار ماشین شدند، اما پدر یادش افتاد که داخل خانه کاری ضروری دارد. پسربچه هشت ساله داخل خودرو منتظر پدرش ماند. انتظاری که هرگز به‌سر نیامد. پدر وقتی برگشت با جسم بی‌جان پسر کوچکش روی صندلی خودرو مواجه شد. کودکی که احتمالا به‌خاطر انتشار گاز جان خود را از دست داده است. با این‌حال ماموران پلیس و بازپرس پایتخت در حال تحقیق روی این پرونده تلخ و دردناک هستند.

ساعت 9 شب نهم آبان‌ماه بود. اهالی کوچه‌ای در بازار تهران صدای فریادهای مردی را شنیدند. مردی که فریاد می‌زد و مرتب به خودروی 405 خود می‌کوبید. همسایه‌ها مقابل ساختمان رفتند. مرد جوان فریاد می‌زد که پسرم مرد. پسرم از دست رفت. همزمان با مشت به خودروی خود می‌کوبید. همسایه‌ها به کمک این مرد رفتند و با جسم نیمه‌جان پسربچه‌ای روی صندلی خودرو مواجه شدند. آنها شیشه را شکسته و در نهایت کودک را از خودرو بیرون آوردند. همزمان موضوع به پلیس، اورژانس و آتش‌نشانی نیز اعلام شد. آنها با حضور در صحنه به بررسی و اقدامات لازم پرداختند.

اظهارات همسایه‌ها و پدر قربانی

وقتی اورژانس رسید، پسربچه دیگر نفس نمی‌کشید. با این‌حال به بیمارستان منتقل شد. همزمان ماموران کلانتری نیز به تجسس در این رابطه پرداختند. یکی از همسایه‌ها به ماموران گفت: «این مرد با خانواده‌اش در آپارتمان ما زندگی می‌کند. وقتی صدای فریادش را شنیدم، از پنجره بیرون را نگاه کردم. این مرد به خودروی 405 خود مشت می‌کوبید و اسم پسرش را صدا می‌زد. بلافاصله به پایین رفتم. وقتی دیدم پسرش روی صندلی جلو بی‌حال افتاده، قفل فرمان ماشین خودم را برداشتم و شیشه را شکستم. در نهایت با کمک بقیه توانستیم پسر هشت‌ساله را به بیرون از خودرو منتقل کنیم. وقتی اورژانس رسید مرگ او را تایید کرد. با این‌حال پسربچه به بیمارستان منتقل شد. گویا این بچه حدودا نیم‌ساعت درون خودروی پدرش با بخاری روشن تنها بوده است.»

در ادامه پدر این پسربچه که به‌شدت شوکه شده بود و بی‌تابی می‌کرد، در تحقیقات به ماموران پلیس گفت: «خودروی 405 من خراب است. هر بار آن را به تعمیرگاه می‌برم می‌گویند که مرتب باید استارت بزنم تا باتری‌اش از بین نرود. از آنجایی‌که زیاد از ماشین استفاده نمی‌کنم، مجبورم هر بار که سوار ماشین می‌شوم، آن را روشن کنم و یک دور با خودرو بزنم. آن شب وقتی می‌خواستم این کار را انجام دهم، پسرم گفت که حوصله‌اش سر رفته و می‌خواهد با من بیاید. من هم قبول کردم که با هم دوری بزنیم.»

مرگ بر اثر گازگرفتگی

این مرد اشک‌ریزان ادامه داد: «هنوز هم باورم نمی‌شود که به این راحتی پسرم را از دست داده‌ام. وقتی با هم سوار ماشین شدیم، یادم افتاد که در خانه کاری دارم. به پسرم گفتم برویم بالا و دوباره برگردیم. او گفت داخل ماشین می‌ماند تا من برگردم. تصور می‌کردم کارم چند دقیقه کوتاه طول بکشد، اما تلفنی به من شد و کارم نیم‌ساعت طول کشید. وقتی داشتم به خانه برمی‌گشتم بخاری خودرو را روشن کردم تا پسرم سردش نشود. وقتی برگشتم، پسرم را بی‌حال روی صندلی دیدم. درها نیز از داخل قفل شده بود. هرچه فریاد زدم و پسرم را صدا زدم، جواب نمی‌داد. خیلی شوکه شدم و با مشت به خودرو کوبیدم. تصور می‌کنم چون خودروی من دوگانه‌سوز است و بخاری هم روشن بود، پسرم به‌خاطر انتشار گاز جان باخته باشد.»

دستور بررسی

با وجود این اظهارات، بازپرس جنايي دستور بررسی ویژه در خصوص مرگ تلخ این کودک را صادر کرد. بنابراین يك كارشناس حوادث راهي محل حادثه شد تا خودرو را مورد بررسي قرار دهد. باید مشخص شود که آيا دوگانه‌سوز بودن خودرو باعث انتشار گاز به داخل خودرو شده يا نه. یعنی آیا سيستم سي‌ان‌جي خودرو نقصي داشته يا سالم بوده است. همچنین جسد این پسربچه نیز به پزشکی قانونی منتقل شد تا علت اصلی مرگ او مشخص شود. بازپرس نیز دستور تحقیق بیشتر از همسایه‌ها را صادر کرد تا زوایای پنهان این پرونده دردناک فاش شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.