وعده 200میلیاردی به استادیوم آزادی پوچ بود!

بودجه خاص و جداگانه‌ای برای بازسازی ورزشگاه آزادی در نظر گرفته نشده است

با وجود اینکه چند ماه قبل ورزش‌دوستان با وعده بازسازی بزرگ‌ترین مجموعه ورزشی ایران بعد از گذشت 50سال با بودجه 200میلیاردی مواجه شدند، حالا خبر می‌رسد هیچ بودجه ویژه‌ای در کار نیست.

با وجود گذشت بیش از نیم قرن از ساخت و افتتاح مجموعه ورزشی آزادی و ساخت‌وسازهای ورزشی گسترده طی این مدت، «آزادی» کماکان نگین اماکن ورزشی کشور است، طوری که همچنان از آن با عنوان «ورزشگاه ملی» یاد می‌شود. این در حالی است که قدمت ٥٠ساله همراه با برگزاری متوالی رویدادها و میزبانی‌ها در مجموعه ورزشی آزادی این مجموعه را با فرسودگی تهدیدآمیزی مواجه کرده، طوری که بارها نسبت به آن و نیاز اساسی برای بازسازی و بهسازی هشدار داده شده است.

استادیوم آزادی که همواره محل برگزاری مسابقات مهم در رده ملی و باشگاهی است، چندی پیش با یک وعده جذاب مواجه شد. آخرین وعده‌ای که در رابطه با مجموعه ورزشی آزادی عنوان شد در دولت دوازدهم و توسط رئیس وقت سازمان برنامه‌وبودجه مطرح شد. او در جریان بازدیدی که خردادماه گذشته از اردوی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی داشت، «اختصاص بودجه ۲۰۰میلیارد تومانی» برای مجموعه ورزشی آزادی و بازسازی و بهسازی آن را وعده داد.

اما تا به امروز و بعد از گذشت پنج ماه، نه‌تنها عملی نشده، بلکه هیچ سندی از صحت و ثبت آن هم موجود نیست! به نظر می‌رسد تغییرات صورت‌گرفته در دولت باعث شده تا ماجرای بازسازی اساسی ورزشگاه آزادی به طور کلی فراموش شود.

قدرت‌الله سیف مدیر وقت مجموعه ورزشی آزادی چندی پیش در گفت‌وگویی تاکید داشت که این بودجه تخصیص داده نشده، اما قاعدتا باید محفوظ بماند؛ این در حالی است که احمد مددی سرپرست جدید مجموعه ورزشی آزادی خلاف این ادعا را دارد.

مددی در واکنش به سرانجام کمک ٢٠٠میلیارد تومانی به آزادی به مهر می‌گوید: «یکی از مواردی که در بدو ورودم به ورزشگاه آزادی پیگیر آن بودم، همین مسأله بود. مکاتبات لازم در این زمینه با سازمان برنامه‌وبودجه انجام شد و حتی شخصا پیگیر آن بودم، اما همه پیگیری‌ها به این منجر شد که هیچ بودجه‌ای برای ورزشگاه آزادی و بازسازی و بهسازی و مقاوم‌سازی آن تخصیص داده نشده است.»

با این وضعیت به نظر می‌رسد استادیوم فوتبال آزادی که نماد ورزش ایران به حساب می‌آید و البته دیگر بخش‌های این مجموعه همچنان درگیر فرسودگی و خرابی‌های سطحی یا جدی هستند که باید یک بار برای همیشه رفع و رجوع شوند. سرپرست مجموعه ورزشی آزادی در این‌باره می‌گوید: «ورزشگاه آزادی به عنوان یک ورزشگاه ملی با مشکلات عدیده‌ای مواجه است که رسیدگی به آنها نیازمند تخصیص اعتبار لازم است.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.