دستبرد به حساب ۶۹۷ نفر در کشور

باند بزرگ فروش بن خرید متلاشی شد

باند بزرگ کلاهبرداری در پوشش فروش بن خرید کالا در تهران با ۹۰ میلیارد ریال کلاهبرداری منهدم شد.

سردار مرتضی میرزایی، فرمانده انتظامی مازندران از شناسایی و انهدام باند بزرگ کلاهبرداری در پوشش فروش بن خرید کالا در تهران با ۹۰ میلیارد ریال کلاهبرداری خبر داد.

او درباره جزئیات این پرونده گفت: «در پی مراجعه و طرح شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری فرد ناشناسی به بهانه برنده شدن وی در خصوص خرید با بن کالا، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت. کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات از مالباختگان دریافتند، فرد یا افراد کلاهبردار با تطمیع کاربران فضای مجازی برای گرفتن بن خرید کالا به بهانه‌های واهی افراد را پای دستگاه خودپرداز می‌بردند. آنها با مهندسی اجتماعی و هدایت تلفنی اقدام به انتقال پول به حساب کلاهبردار توسط خود مالباختگان می‌کردند. بعد از دریافت پول دیگر پاسخگوی او نبوده یا اجناس نامرغوب و باارزش ریالی بسیار پایین‌تر از مبلغ دریافتی را به مشتریان تحویل داده است.»

اعتراف به جرم

فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: «افراد زیادی با شیوه‌وشگرد مشابه در پوشش خرید بن کالا لوازم خانگی از آنان کلاهبرداری شده است. مأموران پلیس فتا پس از اقدامات فنی و تخصصی، اعضای باند ۴۴ نفره این پرونده‌ها را شناسایی کردند. آنها طی یک عملیات غافلگیرانه با هماهنگی مرجع قضائی، متهمان را در پایتخت و در مکان بسیار مجهز به سیستم مخابراتی پیشرفته در پوشش شرکت صوری دستگیر کردند. سه متهم اصلی این پرونده از سرکردگان باند که پس از کلاهبرداری و سرقت از حساب بانکی افراد، اقدام به خریدوفروش ارزهای دیجیتال به‌صورت گسترده می‌کردند در تحقیقات پلیس، منکر هرگونه جرم خود شدند. متهمان در ادامه تحقیقات با توجه به شواهدوقرائن موجود و ادله دیجیتال لب به اعتراف گشودند. آنها به برداشت غیرمجاز بیش از ۹۰ میلیارد ریال از حساب بانکی بیش از ۶۹۷ شهروند در سطح کشور اقرار کردند.»

سردار میرزایی به شهروندان و کاربران فضای مجازی، توصیه کرد: «کاربران به هیچ‌وجه به پیامک‌ها و تماس‌هایی که منبع آن مشخص نیست اعتماد نکنند. قبل از واریز هرگونه پول، ضمن رؤیت کالا از صحت آن اطمینان حاصل کنند.»

فرمانده انتظامی استان مازندران، تاکید کرد: «سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی است. همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند. شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ نیز به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.