وداع تلخ هزاران طرفدار با خواننده لر

سجاد رزمجو خواننده معروف پس از آتش‌سوزی در خانه‌اش جان خود را از دست داد

هزاران نفر در مراسم سوگواری‌اش شرکت کرده‌اند. هزاران طرفدار و حامی برای مرگ خواننده موردعلاقه‌شان به سوگ نشستند. خواننده جوان لر که به‌دلیل آتش‌سوزی در خانه‌اش جان خود را از دست داد. او 10 روز در بیمارستان بستری بود. در نهایت هم تسلیم مرگ شد و حمایتگران و طرفداران خود را در شوک عظیمی فرو برد. حالا جمعیت انبوه در کهگیلویه‌وبویراحمد در کنار هم جمع شدند تا یادوخاطره این خواننده لر را زنده نگه دارند.

14 آبان‌ماه بود که این حادثه در خانه خواننده معروف لر رخ داد. حادثه آتش‌سوزی که آتش‌نشانان را به محل کشاند. سجاد رزمجویی اما در میان شعله‌های آتش سوخت. منزل او به‌دلیل نشت گاز دچار آتش‌سوزی شده بود. این آتش‌سوزی نیز گریبان سجاد رزمجو را هم گرفت. او با ۸۰ درصد سوختگی روانه بیمارستان امیرالمومنین شیراز شد. سجاد رزمجویی به‌دلیل آتش‌سوزی منزلش و علی‌رغم تلاش کادر پزشکی، سه‌شنبه ـ ۲۵ آبان‌ماه ـ در  ۴۱ سالگی درگذشت.

رزمجویی خوانندگی را از اوایل جوانی و به‌طور حرفه‌ای سال ۱۳۷۱ آغاز کرد. او در مجالس و مراسم عروسی و جشن‌ها، برنامه‌های شادی را اجرا می‌کرد. قطعات محلی و لری بویراحمدی او بسیار مشهور است.

او یکی از خوانندگان صاحب‌سبک لری، شروه‌خوان و آوازه‌خوان محلی بود. او بین مردم بختیاری و لری محبوبیت زیادی داشت و در عروسی‌ها و مراسم عزا برنامه اجرا می‌کرد.

خداحافظی غم‌انگیز

از جمله آثار خوانندگی استاد رزمجویی می‌توان به آهنگ لری برگ ریواس با سنتور و کمانچه و آهنگ هی بو کو یارم، آهنگ بی کس، آهنگ ایلل و باره، آهنگ شروه سجاد رزمجویی، آهنگ دستمال بازی و … اشاره کرد.

سجاد رزمجویی خواننده لر متولد یاسوج در کهگیلویه‌وبویراحمد است که آهنگ‌ها و ترانه‌های محلی و لری او بسیار پرطرفدار است.

این هنرمند مردمی در شادی‌های مردم و همشهری‌های خود سرودهای زیبا و آهنگ‌های شاد می‌خواند و در مراسمات عزای مردم هم در کنارشان شروه‌سرایی می‌کرد.

او در طول دو دهه اخیر با خوانش آثار فولکلور بویراحمدی و بختیاری به شهرت رسیده بود. هواداران و مخاطبان زیادی در استان‌های غرب و جنوب‌غرب کشور را معطوف به هنر خود کرده بود. در نهایت نیز هواداران او در میان انبوهی از جمعیت صبح دیروز وداع تلخی با خواننده موردعلاقه خود داشتند.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.