سفر به قطر؛ نزدیک‌تر از رگ گردن

ایران با 5 برد و یک تساوی فقط یک برد از 4 بازی بعدی خود برای رزرو بلیت قطر می‌خواهد

10 تیم تاکنون صعودشان را به جام‌جهانی 2022 قطعی کرده‌اند و تیم‌ملی فوتبال ایران نیز فقط یک گام تا اضافه‌شدن به این جمع فاصله دارد.

تیم‌ملی فوتبال ایران در ادامه روند موفقیت‌آمیز خود توانست سوریه را هم در یک بازی خارج از خانه از پیشرو بردارد و با سه گلی که وارد دروازه این تیم کرد؛ مقتدرانه و با 16 امتیاز صدرنشین باقی ماند. شاگردان دراگان اسکوچیچ بیش از 90درصد صعود خود به جام‌جهانی را قطعی کرده‌اند و از چهار بازی باقیمانده که در بهمن 1400 و فروردین 1401 برگزار می‌شود، فقط نیاز به یک برد دارند.

تاکنون تیم‌های قطر (میزبان مسابقات از قاره آسیا)، آلمان، دانمارک، فرانسه، بلژیک، کرواسی، اسپانیا، صربستان، انگلیس و سوییس از قاره اروپا و برزیل از قاره آمریکای‌جنوبی جواز حضور در جام‌جهانی قطر را دریافت کرده‌اند و ایران را هم از همین حالا می‌توان به جمع این 10 تیم اضافه کرد.

تاکنون تیم‌های قطر (میزبان مسابقات از قاره آسیا)، آلمان، دانمارک، فرانسه، بلژیک، کرواسی، اسپانیا، صربستان، انگلیس و سوییس از قاره اروپا و برزیل از قاره آمریکای‌جنوبی جواز حضور در جام‌جهانی قطر را دریافت کرده‌اند و ایران را هم از همین حالا می‌توان به جمع این 10 تیم اضافه کرد

حتی بدون مهدی طارمی هم این پنجره از مقدماتی جام‌جهانی برای ایران به شیرین‌ترین شکل ممکن پایان پذیرفت تا منتقدان اسکوچیچ دیگر حرفی برای گفتن نداشته باشند. به نظر می‌رسد از همین حالا فدراسیون فوتبال و سرمربی کروات می‌توانند در اندیشه برنامه‌ریزی برای حضور قدرتمند در جام‌جهانی 2022 قطر باشند.

ایران برای صعود به جام‌جهانی روز هفتم بهمن در ورزشگاه آزادی میزبان عراق خواهد بود و در صورتی که شاگردان ادووکات را شکست دهد، بی‌توجه به نتایج سایر مسابقات، به عنوان اولین تیم آسیایی راهی جام‌جهانی خواهد شد. اگر ایران مقابل عراق به تساوی هم برسد، شانس صعود دارد، به شرطی که لبنان و امارات در بازی‌های خود برنده نشوند.

بنابراین به احتمال زیاد تیم‌ملی ایران پیش از تمام قدرت‌های قاره صعود به جام‌جهانی را قطعی خواهد کرد، اما شاید سوال جالب‌تر این باشد که پس از کسب 16 امتیاز در 6 بازی، چه فرمولی برای باز ماندن تیم‌ملی از این مسابقات وجود دارد؟ این اتفاق بعید و دور از انتظار، چند پیش‌شرط خواهد داشت:

– تیم‌ملی حداقل دو شکست را در بازی‌های پیش‌رو داشته باشد.

– در دو بازی دیگر نباید پیروزی رقم بخورد؛ برد به منزله صعود خواهد بود.

– بازی با امارات/عراق باید با شکست شاگردان اسکوچیچ همراه شود.

– امارات/ عراق/ لبنان باید تمام حریفانش را ببرد.

– تساوی برابر امارات یا عراق شانس این دو تیم برای صدرنشینی (عبور از ایران) را به صفر خواهد رساند.

– کره‌جنوبی باید حداقل یک پیروزی (در صورت چهار شکست ایران) کسب کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.