شرط‌‌بندی بزرگ روی قرص برای رام‌کردن کووید

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ چهارشنبه، 17 نوامبر 2021

بحران مهاجران در مرز بلاروس- لهستان، شکستن فرمان ماسک در دی‌سی، شرط‌‌بندی بزرگ روی قرص برای رام‌کردن کووید، توافق بین آمریکا و چین برای مذاکره درباره سلاح‌های هسته‌ای، افزایش قیمت گاز در سراسر اروپا عناوین مهم در صفحات نخست روزنامه‌های جهان است.

نیویورک‌تایمز

نیویورک‌تایمز بر بحران مهاجران متمرکز است. در توضیح تصویر اصلی صفحه نخست می‌خوانیم: «مهاجران در مرز بلاروس – لهستان پس از یک روز درگیری با نیروهای امنیتی لهستان در سرمای شب آتش افروخته‌اند.» تیتر «خشمگین و بدون حق انتخاب، مهاجران به مرز هجوم می‌برند» گزارشی از وضعیت این مهاجران است که گفته: «تقریبا 12 مهاجر در هفته‌های اخیر در بن‌بست سیاسی بین بلاروس، متحد نزدیک روسیه، و لهستان، یکی از اعضای ناتو و اتحادیه اروپا که هر دو مصمم به تسلیم‌نشدن هستند، جان خود را از دست داده‌اند. یکی از مهاجران 28 شب را گذرانده است، هر شب سردتر از شب قبل و یأس در آستان اروپا. او سه‌بار از سیم خاردار عبور کرد و وارد لهستان شد، اما او را در جنگل گرفتند و به بلاروس بازگرداندند….»نیویورک تایمز

واشینگتن‌پست

« DC فرمان ماسک خود را کنار می‌گذارد» عنوان گزارش واشینگتن‌پست است. در گزارش آمده: «بوسر اعلام کرد دی‌سی دیگر در بسیاری از فضاهای عمومی نیازی به ماسک نخواهد داشت. موریل ای. بوسر، شهردار واشینگتن دی‌سی، روز سه‌شنبه اعلام کرد که دستور ماسک محلی واشینگتن، که از فرمان‌های سختگیرانه در این کشور از اواخر جولای است، از دوشنبه تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.

این منطقه از ساکنان خواسته بود در بیشتر محیط‌های سرپوشیده ماسک بزنند، زیرا کرونای مسری دلتا باعث افزایش تعداد مبتلایان در سراسر تابستان شد. با این‌حال، روز سه‌شنبه، بوسر گفت واکسن‌های کرونا کارایی دارند.

در حالی که میزان موارد ابتلا بسیار بالاتر از هدف توصیه‌شده مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ایالات متحده است (50 مورد ابتلای جدید در هفته به ازای هر 100هزار نفر)، بوسر گفت واکسن‌ها بیشتر افراد مبتلا را از بستری شدن در بیمارستان بی‌نیاز می‌کنند.»

«شرط‌‌بندی بزرگ روی قرص برای رام‌کردن کووید» عنوان گزارش دیگر واشینگتن‌پست است. در گزارش می‌خوانیم: «دولت بایدن قرص‌های ضد ویروس فایزر را برای 10 میلیون نفر می‌خرد تا پاندمی را دگرگون کند. در همین حال، فایزر از قانون‌گذاران می‌خواهد به این قرص‌ مجوز دهند. به گفته دو فرد مطلع، دولت بایدن در حال برنامه‌ریزی برای خرید قرص ضد کرونای فایزر برای 10 میلیون نفر است، سرمایه‌گذاری 5 میلیارد دلاری برای درمانی که مقامات فکر می‌کنند به تغییر مسیر همه‌گیری ویروس کرونا، با کاهش بیماری‌ شدید و مرگ‌ومیر، کمک می‌کند.»واشینگتن پست

فایننشال‌تایمز

«واشینگتن و پکن برای گفت‌وگو درباره مهمات هسته‌ای توافق کردند» عنوان گزارش اصلی فایننشال‌تایمز است. این گزارش درباره توافق بین آمریکا و چین برای انجام مذاکرات در مورد سلاح‌های هسته‌ای گفته است. گزارش گفته این اولین کاهش تنش‌های امنیتی بین دو کشور است.

«افزایش قیمت گاز  با به تعویق افتادن مجوز آلمان به خط لوله گاز کرملین»؛  فایننشال‌تایمز با این تیتر همچنین از تعلیق مجوز خط لوله «نورد استریم 2» از سوی آلمان خبر می‌دهد و می‌گوید این اتفاق منجر به افزایش قیمت گاز در سراسر اروپا خواهد شد.

(تعلیق مجوز پروژه خط لوله گازی «نورد استریم-۲» که گاز روسیه را به آلمان انتقال می‌دهد، همزمان با شدت گرفتن سرما، قیمت گاز را در قاره اروپا بالا خواهد برد. با وجود تکمیل ساخت خط لوله نورد استریم-۲ در اوایل امسال، هنوز از آن بهره‌برداری نشده و آلمان آن‌ را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورده است. این خط لوله گازی مهم پیش از بهره‌برداری به تأیید مقام‌‎های آلمانی نیاز دارد.)فایننشال تایمز

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.