فرمان سرقت به 3 سارق از سوی خواستگار کینه‌جو

شهروند آنلاین| خواستگار کینه‌جو وقتی با جواب منفی دختر مورد علاقه‌اش روبه‌رو شد، دست به انتقام گیری زد. سرقت خودرو مزدا و دستبرد 700میلیونی از خانه شاکی دو نقشه‌ای بود که پسرجوان با اجیرکردن 3 سارق اجرایی کرد.

ابتدا با یک تصادف ساختگی، خودروی دخترجوان را ربودند و در گام بعدی خانه‌اش را مورد سرقت قرار دادند.

اوايل تيرماه امسال، خودرو پژویی به آینه خودرو سوگل دخترجوان زد و چند قدم آن‌طرف‌تر از حرکت ایستاد. وقتی دخترجوان براي بررسي خسارتي كه به خودرو‌اش وارد شده بود پياده شد، یکی از سرنشینان خودروی پژو به سرعت پشت فرمان مزدا نشست و فرار كرد. همزمان راننده‌‌ پژو هم از صحنه حادثه گریخت. 

با اعلام این سرقت به مأموران کلانتری پایتخت، پرونده این سرقت روی میز پلیس باز شد. گروهي از مأموران جست‌وجو براي شناسايي دزدان را آغاز كردند اما هيچ ردي از آنها نبود. در اين شرايط مشخصات خودروي سرقتی و همچنين خودروي دزدان در اختيار واحدهاي گشتي قرار گرفت، تا اينكه سه هفته بعد خودروي شاكي در يكي از محله‌هاي جنوب تهران پيدا شد.
لوازم خودرو سرقت شده بود اما از سارقان خبری نبود. پلیس همچنان به دنبال سرنخی از این دزدان بود که سوگل راهی سفر شد، اما دزدان بیکار ننشسته بودند و بار دیگر دست به کار شدند. این‌بار خانه این دخترجوان مورد هدف قرار گرفت. آپارتمانش را خالي كردند و هرچه پول، دلار، طلا و سكه درخانه‌اش بود را سرقت كردند. 700‌میلیون تومان از خانه این دختر دزدیدند و صاحبخانه زمانی متوجه این سرقت شد که شبانه به خانه برگشته بود.
دوباره شکایت کرد، اما تحقیقات پلیسی رد یک آشنا را در خانه‌اش تأیید می‌کرد. آشنایی که به راحتی و بدون هیچ مانعی وارد خانه شده بود. کلید خانه را در قفلِ در چرخانده بود و در فرصت مناسب پول و طلا‌ها را به جیب زده بود. تصاویر دوربين‌هاي مداربسته ساختمان‌هاي اطراف مورد بازبینی قرار گرفت و مشخص شد كه سرقت از سوي 3نفر صورت گرفته است.

پسر جوان در بازجویی‌ها تنها دلیل این سرقت‌ها را شکست در خواستگاری اعلام کرد. می‌گفت که سوگل فریبش داده است، باید انتقام می‌گرفت، انتقام از دختری که روزی قصد ازدواج با او را داشت.

چهره این مردان نشان می‌داد که آنها در سرقت مزدا هم دست داشته‌اند، به همین خاطر پلیس از شاکی خواست فهرستي از كساني كه اخيرا با او در ارتباط بودند را ارايه دهد. دخترجوان به تنها فردي كه مظنون بود، پسری به نام شايان بود. كسي كه مدتي قبل از سوگل خواستگاري كرده اما جواب رد شنيده بود. پس از شناسایی نام شایان و احتمال دست‌داشتن او در این سرقت‌ها، سوگل در روند تحقیقات راز تهدید های شایان را فاش کرد. دختر جوان به ماموران گفت که در این مدت شایان با پیام‌های تهدیدآمیز او را می وترسانده و ادعا می‌کرده که انتقام خواهد گرفت. 

همين كافي بود تا مأموران جست‌وجو براي دستگيري اين مرد را آغاز كنند. سه‌روز پيش بود که شایان در خانه‌اش دستگير شد.
پسر جوان در بازجویی‌ها تنها دلیل این سرقت‌ها را شکست در خواستگاری اعلام کرد. می‌گفت که سوگل فریبش داده است، باید انتقام می‌گرفت، انتقام از دختری که روزی قصد ازدواج با او را داشت. شايان در بازجويي‌ها نه‌تنها به دستبرد از خانه شاكي، بلكه سرقت خودروي مزداي او نيز اعتراف كرد و گفت: «وقتی با سوگل آشنا شدم، تصور هم نمی‌کردم روزی از هم جدا شویم. در تمام این آشنایی به ازدواج فکر می‌کردم. خودرو می‌خواست و از آنجایی که در كار خريدوفروش خودرو بودم، خودروي مزدا را برايش پيدا كردم. بخشي از پولش را خودم دادم و سند به نامش خورد. وقتی سند خودرو به نامش خورد، رفتارهایش تغییر کرد و پاسخگوی تلفن‌هایم نبود. اما مدام تماس می‌گرفتم تا اینکه یک روز خواست دیگر با او تماس نگیرم. سوگل مرا فریب داد و رویاهایم را خراب کرد. می‌گفت قصد ازدواج ندارد و با بهانه‌های واهی از من جدا شد. شکست‌خورده بودم. منزوی شده بودم اما مدتی گذشت که متوجه شدم با پسري آشنا شده و قصد دارد با او ازدواج كند. روحیه‌ام تخریب شد. اعتماد به نفسم را از دست دادم. به همین خاطر تصميم گرفتم هرطور شده، از او انتقام بگيرم. ‌3 سارق اجير كردم تا هم خودرواش را سرقت كنند و هم به خانه‌اش دستبرد بزنند. به آنها وعده دستمزد ميليوني دادم و چون از قبل كليد خانه سوگل را داشتم و از طريق دوستان مشترك‌مان متوجه شدم به سفر رفته، نقشه سرقت از خانه‌اش را هم عملي كردم.»
اعترافات اين پسر کافی بود تا دستگیری 3 سارق اجيرشده در دستور کار مأموران پلیس قرار گیرد. شایان هم با دستور قاضي قريب احمدزاده، بازپرس شعبه سوم دادسراي ويژه سرقت براي انجام تحقيقات بيشتر در اختيار مأموران اداره آگاهي تهران قرار گرفت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.