تبهکاران پایتخت‌نشین در تله پلیس

گزارش «شهروند آنلاین» از دستگیری ١٩ مجرم فعال که در دسترس ماموران قرار گرفتند

١٩  تبهکار در تعقیب‌وگریز پلیس پایتخت در تله ماموران گرفتار شدند. این متهمان بارها به اتهام سرقت دستگیر شده‌اند اما پس از آزادی از زندان بار دیگر همان مسیر خلاف را ادامه داده‌اند و به دزدی و سرقت دست زده‌اند. این مردان با تشکیل باند یا تک‌نفره به تبهکاری‌های سریالی دست می‌زدند که در عملیات ویژه کارآگاهان و پلیس به دام افتاده‌اند. متهمان با سرقت لاستیک خودرو یا فروش سلاح جنگی و حتی سرقت خودرو، موتور یا انبار  ساختمان‌ها یا کابل‌های برق قصد داشتند پول زیادی به حساب‌شان روانه کنند که پلیس را سد راه‌شان دیدند.

کشف لاستیک‌های سرقتی در « باغ فیض»

باند سرقت لاستیک خودرو در غرب تهران منهدم شد. درپی سرقت‌های متوالی لاستیک‌های خودرو از شهروندان در غرب تهران موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار ماموران کلانتری ۱۴۰ باغ فیض قرار گرفت.
ماموران کلانتری ۱۴۰ باغ فیض با رصدهای اطلاعاتی و تحقیقات میدانی، هویت و مخفیگاه متهمان را در غرب تهران شناسایی کردند. تیم عملیات کلانتری پس از دریافت این اطلاعات مهم با اخذ مجوزهای لازم قضائی در یک عملیات منسجم ۳ سارق را دستگیر کردند. سارقان در بازجویی‌های فنی به جرم خود مبنی بر سرقت رینگ و لاستیک از خودروهای شهروندان در غرب تهران اعتراف کردند. پرونده متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

انهدام باند فروشندگان سلاح جنگی

اعضای باند ٢ نفره فروش سلاح جنگی در فضای مجازی به آخر خط رسیدند. در راستای اجرای طرح مقابله با فروش سلاح و مهمات غیرمجاز در فضای مجازی، ماموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی  تهران  موفق به شناسایی اعضای باند دو نفره فروشندگان سلاح جنگی شدند.
پس از شناسایی متهمان، مخفیگاه این افراد در مرکز تهران و یکی از استان‌های غربی کشور شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضائی و اعزام تیمی به استان‌های غربی کشور، در ٢ عملیات جداگانه هر دو متهم در مخفیگاه‌شان  دستگیر شدند.
از مخفیگاه متهمان  یک قبضه سلاح جنگی، ١٣ عدد فشنگ جنگی و٢ قبضه سلاح سرد کشف شد. هر دو متهم برای سیر مراحل قضائی به دادسرا معرفی شدند. تلاش برای دستگیری سایر مرتبطان این پرونده همچنان در دستور کار پلیس قرار دارد.

دستگیری سارق خودرو

سارق خودرو پژو سفید با گذشت دو ماه از سرقت از سوی پلیس دستگیر شد. پنجم شهریورماه پرونده‌ای با موضوع سرقت خودرو به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران ارجاع و شاکی اظهار کرد: «حدود ساعت ٢١:٠٠ چهارم شهریورماه خودروی پژو پارس سفید خود را در خیابان «مولوی» پارك كرده و پس از مراجعه متوجه شدم خودروام سرقت شده است.»
در تحقیقات میدانی و استعلام‌های پلیسی، هویت سارق شناسایی شد. با شناسایی مخفیگاه متهم و هماهنگی‌های قضائی، سارق در مخفیگاهش دستگیر و برای تکمیل تحقیقات پلیسی به پایگاه  هشتم پلیس آگاهی انتقال یافت.
متهم پس از انتقال به این پایگاه به جرم ارتکابی اقرار و تحقیقات تکمیلی برای کشف سایر جرائم احتمالی ادامه دارد.

پایان کار باند سرقت از ساختمان‌ها

با دستگیری سارق موتورسوار، راز سرقت از انباری ساختمان‌ها فاش شد. پرونده‌ای با موضوع سرقت یک موتورسیکلت و دستگیری متهم به اسم جمشید، توسط کلانتری ١٢٤ قلهک به این یگان ارجاع شد که متهم در تحقیقات اولیه منکر هرگونه سرقت بوده و با اظهاراتی ضدونقیض سعی در کتمان حقیقت را داشت.
کارآگاهان طی اقدامات پلیسی و بررسی سوابق متوجه می‌شوند سارق در منطقه قلهک از انباری شهروندان سرقت کرده  و تحت تعقیب این یگان  است.  با ارایه شواهد و مستندات، متهم به سرقت از انباری اعتراف کرد. او ادعا کرد که با همدستی فردی دیگر به نام قربان،  موتورسیکلت را  سرقت کرده و سپس با همان موتورسیکلت سرقتی از انباری و کارگاه‌ها سرقت می‌کرده است.
با اخذ دستور قضائی، برای دستگیری متهم دوم پرونده، کارآگاهان به آدرس تهرانپارس، اعزام شدند. آنها قربان که از افراد سابقه‌دار بود را دستگیر کردند. متهم در تحقیقات اولیه به  جرمش  اعتراف کرد. هر دو متهم به ٨ سرقت با همدستی یکدیگر اعتراف کردند.
هر دو متهم اظهار داشتند اموال مسروقه را به کریم، سیامک و سعید که از مالخران حرفه‌ای بودند فروخته‌اند و بدین‌ترتیب کارآگاهان موفق به  دستگیری هر ٣ مالخر شدند.
اموال مسروقه از مخفیگاه مالخران کشف و به پلیس آگاهی انتقال داده شد. ٣ متهم مالخر در تحقیقات به خرید اموال مسروقه اعتراف کردند. رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر در پایان گفت: «با تکمیل پرونده هر پنج متهم با قرار صادره روانه زندان شده و اموال کشف‌شده  به مالباختگان تحویل شد.»

آخر کار سارق سریالی موتور

یک سارق سریالی موتورسیكلت در باقرشهر به‌دام افتاد. در پی وقوع چند سرقت موتورسیكلت در محدوده باقرشهر شناسایی و دستگیری سارق در دستور كار تیم عملیات كلانتری ١٧٥ باقرشهر قرار گرفت.  با رصدهای میدانی و تحقیقات تخصصی مشخصات ظاهری سارق بدست آمد و تیم‌های عملیاتی كلانتری باقرشهر اقدام به پوشش نقاط‌آلوده و جرم‌خیز کردند. تیم عملیات كلانتری ١٧٥ باقرشهر موفق شدند سارق را حین گشت‌زنی‌های هدفمند شناسایی کنند. پس از مدتی تعقیب‌وگریز متهم دستگیر شد. در تحقیقات انجام شده متهم ضمن اقرار به جرمش  به سرقت دیگری در محدوده باقرشهر معترف و پس از پایان تحقیقات و تشكیل پرونده او در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.

دستگیری سارقان كابل‌های برق كمتر از ٢٤ ساعت

سارقان كابل‌های برق دكل صداوسیمای امین‌آباد كمتر از ٢٤ ساعت در دام ماموران پلیس گرفتار شدند.  در پی وقوع سرقت كابل‌های برق از دكل صداوسیما در محدوده امین‌آباد كه منجر به قطع شدن شبكه تلویزیونی شهروندان شده بود، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور كار تیم عملیات كلانتری ١٧٣ امین‌آباد قرار گرفت. با رصدهای میدانی و تحقیقات تخصصی و استفاده از تجهیزات خاص پلیسی تیم عملیاتی كلانتری ١٧٣ امین‌آباد در كمتر از ٢٤ ساعت هویت سارقان كه دو جوان بودند را شناسایی كردند. تیم عملیات ضربتی و غافلگیرانه، سارقان را در مخفیگاه‌شان دستگیر و مقادیر قابل توجهی كابل برق و مخابرات نیز از محل كشف شد.
با اعتراف متهمان، مالخر نیز شناسایی، دستگیر و مقادیری كابل برق مسروقه از او كشف شد. در تحقیقات تكمیلی، سارقان به دو سرقت كابل برق دیگر در محدوده امین‌آباد معترف شدند و در این رابطه نمایندگان صداوسیما و اداره برق در كلانتری امین‌آباد حاضر و نسبت به سارقان اعلام شكایت کردند كه پس از پایان تحقیقات و تشكیل پرونده، متهمان تحویل مراجع قضائی شدند.

دستگیری سارق منازل در غرب تهران

سارقان منازل پس از یک تعقیب‌وگریز طولانی در چنگال ماموران گرفتار شدند.
بیست‌وپنجم آبان‌ماه ماموران کلانتری ۱۵۰ تهرانسر درحال گشت‌زنی بودند که به یک سمند با ۴ سرنشین که در حال تخریب در منزل یکی از شهروندان بودند، مشکوک شدند که با استعلام پلاک انتظامی خودرو، متوجه شدند پلاک متعلق به خودروی پژو است.
متهمان پس از مشاهده گشت نیروی انتظامی بلافاصله با خودرو متواری شدند که تیم عملیات کلانتری ۱۵۰ تهرانسر در یک تعقیب‌وگریز طولانی با شلیک تیرهوایی و پس از درگیری تن‌به‌تن متهمان را بازداشت کردند.
سارقان پس از انتقال به کلانتری ۱۵۰ تهرانسر در بازجویی‌ها به جرم خود مبنی بر سرقت از خانه‌های شهروندان در غرب تهران اعتراف کردند و اموال سرقتی و ابزارآلات سرقت از منزل، از آنها کشف و در اظهارات خود اعلام داشتند پلاک نصب شده روی خودرو را سرقت کرده‌اند و برای انجام سرقت‌های بعدی روی خودروی خود گذاشته‌اند. پرونده سارقان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.