مخبر: دولت به جد دنبال حل مشکل زاینده‌رود است

دستور معاون اول رئیس‌جمهوری به ۲ وزیر برای حل مشکلات حوضه آبریز زاینده‌رود

معاون اول رئیس‌جمهوری به وزرای نیرو و جهاد کشاورزی دستور داد درباره مشکلات حوضه آبریز زاینده‌رود در 3 استان چهارمحال‌وبختیاری، اصفهان و یزد اقدام کنند.

شهروندآنلاین: معاون اول رئیس‌جمهوری با بیان اینکه دولت به جد دنبال حل مشکل زاینده‌رود است، گفت: «از نزدیک وضعیت زاینده‌رود و مناطق کشاورزی استان را دیده‌ام و می‌دانم که شرایط سختی است.»

محمد مخبر روز جمعه در گفت‌وگوی تلفنی و زنده با مردم اصفهان که از شبکه خبر پخش شد، از وفاداری مردم استان اصفهان در جنگ و در همه صحنه‌های انقلاب تشکر کرد و افزود: «مردم اصفهان همواره در همه شرایط در صحنه دفاع از انقلاب حضور داشتند.»

او تصریح کرد: «امسال خشکسالی وضعیتی پیش آورده که در اکثر استان‌های کشور دچار مشکل هستیم، به شکلی که رئیس‌جمهوری در طول همین یک ماه گذشته دو بار شورای‌عالی آب را برگزار کرد. آیت‌الله رئیسی در دو ماه گذشته هم مرتب شرایط آب کشور را دنبال می‌کرد و امروز هم به شدت پیگیر وضعیت آبی در استان اصفهان بود.»

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: «به وزیر نیرو و جهاد کشاورزی دستور دادم که به سرعت مشکل آبریز زاینده‌رود در هر سه استان چهارمحال‌وبختیاری، اصفهان و یزد را تدبیر کرده و این مسأله را به هر نحوی که می‌شود، مدیریت کنند تا بتوانیم این دوره سخت را پشت‌سر بگذاریم.»

مخبر با بیان اینکه واقعا دنبال حل مشکل هستیم، افزود: «من شرایط مردم اصفهان را درک می‌کنم و خودم در بین این عزیزان در شرق اصفهان حضور داشتم و شرایط سخت آنجا را دیده‌ام. این سه استان دچار مشکل هستند. ما هم به جد دنبال این هستیم که ان‌شاءالله با هر وسیله‌ای که هست، مشکل این استان‌ها به ویژه مردم اصفهان حل شود.»

او گفت: «ان‌شاءالله جلساتی فردا(شنبه) برگزار می‌شود و نتایج این جلسات را به اطلاع مردم خواهیم رساند. وزیران هم دارند روی موضوع کار می‌کنند و طرح‌های مختلفی را بررسی کرده‌اند و پیشنهادهایی دارند که بعد از اتمام بررسی‌ها اقدام خواهیم کرد.»

در همین راستا معاون اول رئیس‌جمهوری به وزرای نیرو و جهاد کشاورزی دستور داد درباره مشکلات حوضه آبریز زاینده‌رود در سه استان چهارمحال‌وبختیاری، اصفهان و یزد اقدام کنند.

تجمع کشاورزان اصفهانی در بستر خشک رودخانه زاینده‌رود از هفته گذشته آغاز شده و بر اساس اعلام آنها، صبح امروز، تجمع مردم اصفهان به منظور حمایت از جریان زاینده‌رود با حضور گسترده اقشار مختلف مردم آغاز شد.

بنابر بیانیه‌ها و توصیه‌های اقشار مختلف مردم، گروه‌های مختلف کشاورزان و سایر چهره‌های اصفهان، این تجمع بدون هرگونه قصد سیاسی و صرفا در حمایت از جریان رودخانه‌ای برگزار شد که سال‌هاست با بی‌مهری دچار مشکلات مختلفی شده است.

جریان رودخانه زاینده‌رود در ماه‌ها و سال‌های گذشته به دلیل عدم مدیریت صحیح آب، از یک رودخانه پرآب دائمی با نوسانات مختلفی مواجه شده و این موضوع، مشکلات بسیاری را برای مردم و کشاورزان اصفهان ایجاد کرده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.