بازگشت تماشاگران به استادیوم با چاشنی بی‌نظمی!

هواداران استقلال بعد از 22 ماه توانستند بار دیگر بازی تیم‌شان را از نزدیک تماشا کنند

بالاخره مجوز حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها صادر شد؛ در روزی که بسیاری از هواداران از اختلال در سامانه بلیت‌فروشی و بی‌نظمی در ورودی استادیوم گلایه داشتند.

در شرایطی که قرار بود دیدار تیم‌های استقلال و نساجی از ساعت 18 جمعه در ورزشگاه آزادی آغاز شود، بالاخره با حضور تماشاگران در این بازی به‌صورت محدود موافقت شد؛ موضوعی که البته خیلی دیر به هواداران اعلام شد. زمزمه‌های حضور تماشاگران مدت‌ها بود که وجود داشت، اما نشست شورای تامین استان تهران صبح جمعه پیرامون بررسی وضعیت حضور تماشاگران برگزار و در نهایت مقرر شد که مجوز حضور 5 هزار تماشاگر در این بازی صادر شود. این موضوع به عوامل برگزاری مسابقه هم ابلاغ و اعلام شد که 4500 تماشاگر از استقلال و 500 تماشاگر نساجی از در شرقی وارد استادیوم خواهند شد.

البته گفته می‌شد تنها تماشاگرانی حق حضور در ورزشگاه را دارند که در سامانه بلیت‌‌فروشی ثبت‌نام و با بارگزاری مدارک تزریق واکسن مجوز ورود به استادیوم را کسب کنند. بعد از اعلام این خبر شاهد هجوم فوتبالدوستان به سایت یادشده بودیم؛ به‌گونه‌ای که این سایت ظهر جمعه با اختلال مواجه شد و جوابگوی حجم بالای ورودی همزمان نیست. به این ترتیب بسیاری از افرادی که برای خرید بلیت قصد ورود به سامانه خرید آنلاین بلیت را داشتند با صفحه اخطار مواجه می‌شدند.

با توجه به شرایط یادشده شاهد اطلاعیه‌های متعددی در صفحات هواداری بودیم که در آن از افرادی که قصد خرید بلیت ندارند یا واجد شرایط یادشده نیستند، خواسته شده بود تا وارد سایت نشوند.

اما این پایان کار نبود. چند ساعت مانده به بازی شاهد تجمع هواداران استقلال مقابل درهای ورزشگاه آزادی بودیم. خیلی‌ها اعتراض داشتند که چند ساعت تلاش کردند، اما موفق به خرید بلیت نشدند و می‌خواهند بازی تیم محبوب‌شان را از نزدیک ببینند. نیروی انتظامی هم مانع حضور تماشاگران بدون بلیت می‌شد، اگرچه در بعضی مواقع و در فیلم‌هایی که در فضای مجازی منتشر شد، مشخص بود که هجوم تماشاگران باعث حضور برخی افراد بدون بلیت در ورزشگاه شده است. با اینکه طلسم 22 ماهه عدم حضور تماشاگران در استادیوم‌های فوتبال ایران شکسته شد، اما شاهد نمایشی بی‌نظم و هرج‌ومرج در ورودی‌های استادیوم آزادی بودیم.

سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در خصوص اینکه آیا قرار است حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها ادامه یابد؟ می‌گوید: «این طرح در ورزشگاه آزادی آزمایشی اجرا شد. از هفته آینده ورزشگاه‌هایی که زیرساخت لازم را فراهم کنند، وارد مدار می‌شوند. خوشبختانه به اندازه کافی فرصت هم داریم. حتی باشگاه سپاهان برای حضور تماشاگران در ورزشگاه نقش جهان اعلام آمادگی کرد ولی قرار شد هفته بعد این اتفاق رخ بدهد.»

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ همچنین تاکید کرده که ظرفیت حضور هواداران در ورزشگاه فعلا ۵ درصد است و در صورت همراهی و کمک هواداران، این ظرفیت بیشتر می‌شود.

با این وضعیت به‌نظر می‌رسد روندی که کشورهای اروپایی در بازگشایی استادیوم‌های فوتبال به روی مردم از حدود یک سال قبل پشت سر گذاشته‌اند را از این پس در فوتبال ایران شاهد خواهیم بود. حالا اینکه چه زمانی درصد حضور تماشاگران به 50 درصد یا حتی صددرصد برسد؛ هنوز مشخص نیست.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.