کدام فیلمسازان از بودجه‌های دولتی استفاده می‌کنند؟!

بهروز شعیبی، مجید برزگر، رضا میرکریمی، وحید موسائیان، منیر قیدی، افشین هاشمی و آزیتا موگویی: همان همیشگی!

جدیدترین فهرست فیلم‌های مورد حمایت بنیاد سینمایی فارابی نیز اعلام شد تا مشخص شود که در این چند ماه اخیر کدام فیلمسازان از بودجه عمومی برای ساخت فیلم‌های جدیدشان استفاده کرده‌اند. فهرستی که نگاهی گذرا بر آن حکایت از انتفاع یک‌سری فیلمساز مشخص از بودجه‌های حمایتی فارابی می‌کند. فیلمسازانی که در سال‌های گذشته هم در این فهرست حضور داشتند و در هر شرایط دیگری نیز به احتمال زیاد حضورشان در چنین فهرست‌هایی تکرار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی در یک سال اخیر، 10 فیلم با حمایت این نهاد تولید شده‌اند. فهرستی که در آن نام فیلمسازانی چون بهروز شعیبی، مجید برزگر، رضا میرکریمی، وحید موسائیان، منیر قیدی، افشین هاشمی و آزیتا موگویی به‌چشم می‌خورد که به طرز عجیبی فیلم‌های حمایت‌شده اخیرشان با شکست مواجه بوده‌اند.

در یک سال اخیر، 10 فیلم با حمایت بنیاد سینمایی فارابی تولید شده‌اند. فهرستی که در آن نام فیلمسازانی چون بهروز شعیبی، مجید برزگر، رضا میرکریمی، وحید موسائیان، منیر قیدی، افشین هاشمی و آزیتا موگویی به‌چشم می‌خورد

روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی در صدر این فهرست 10 فیلمه به فیلم «دسته دختران» به نویسندگی و کارگردانی منیر قیدی و تهیه‌کنندگی همسرش محمدرضا منصوری اشاره کرده که مانند فیلم قبلی این کارگردان «ویلایی‌ها» در گونه جنگی تولید شده و به‌همین دلیل هم حضورش در فهرست حمایت‌های نهادهای گوناگون تعجبی ندارد.

«خط نجات» به کارگردانی وحید موسائیان و تهیه‌کنندگی آزیتا موگویی دیگر فیلم حمایت‌شده فارابی است. فیلمی از کارگردانی که تقریبا در تمام دولت‌ها فیلم حمایت‌شده دارد و این‌بار هم با یک فیلم در گونه تاریخی- انقلابی پای به فهرست فارابی گذاشته است. مثل «بدون قرار قبلی» بهروز شعیبی که بعد از «روز بلوا» با یک فیلم دیگر در گونه دینی و معناگرا و این‌بار به تهیه‌کنندگی محمود بابایی و مدیریت پروژه علیرضا رضاداد جلوی دوربین رفته است و البته «نگهبان شب» به نویسندگی و کارگردانی و تهیه‌کنندگی سیدرضا میرکریمی که همواره جای ثابتی در چنین فهرست‌هایی دارد.

 

دیگر فیلم‌های حمایت‌شده فارابی:

فیلم خانوادگی «شادروان» (اعلام شده: فیلمی در گونه خانوادگی- حاشیه‌نشینی!!) به نویسندگی و کارگردانی حسین نمازی و تهیه‌کنندگی عباس نادران؛ فیلم نوجوانانه «لیپار» به نویسندگی و کارگردانی حسین ریگی و به تهیه‌کنندگی سعید خانی؛ فیلم کودک «بام‌بالا» به نویسندگی و کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی و تهیه‌کنندگی بهروز مفید؛ فیلم نوجوانانه «پسران دریا» به‌ کارگردانی افشین هاشمی و حسین قاسمی جامی و تهیه‌کنندگی بهروز نشان؛ فیلم اکشن «لایه‌های دروغ» به نویسندگی و کارگردانی و تهیه‌کنندگی رامین سهراب و البته فیلم ورزشی «بیرو» به نویسندگی و کارگردانی مرتضی‌علی عباس‌میرزایی و تهیه‌کنندگی مجید برزگر که به مرور بخشی از زندگی علیرضا بیرانوند می‌پردازد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.