1000 ساختمان ناایمن تهران به مردم معرفی می‌شود

مدیرعامل آتش‌نشانی تهران از نیاز پایتخت به 13 ایستگاه جدید خبر داد

شهروندآنلاین|تهران 132 ایستگاه آتش‌نشانی دارد، اما 13 ایستگاه دیگر باید در نقاط مختلف این کلانشهر راه اندازی شود، تا نیروهای این سازمان بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن خودشان را به محل حادثه برسانند. این را مهدی داوری مدیرعامل آتش‌نشانی شهر تهران می گوید. او همچنین از برنامه این سازمان برای جذب 200 نیروی جدید و راه‌اندازی سامانه معرفی ساختمان‌های نا‌ایمن شهر برای اطلاع رسانی عمومی خبر داده است.

مهدی داوری مدیرعامل آتش‌نشانی تهران در گفت و گو با خبرگزاری ایسنا درباره تعداد ایستگاه‌های مورد نیاز پایتخت گفت:«با یک ایستگاهی که ماه گذشته افتتاح شد به تعداد ١٣٢ ایستگاه رسیدیم و اگر همه اقدامات به خوبی انجام شود تا پایان سال به ١٣۶ ایستگاه خواهیم رسید. البته افق تهران ١۴۵ ایستگاه است. یعنی تهران را با ١۴۵ ایستگاه را می‌بینیم که امیدواریم تا دو سال آینده شاهد این اتفاق باشیم.»
به گفته داوری در برخی نقاط حاشیه‌ای تهران فاصله ایستگاه‌ها بیشتر است. آن‌طور که او می‌گوید مناطق قدیمی‌تر تهران از نظر تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی شرایط بهتری دارند. به همین دلیل هم ایستگاه‌های جدید در مناطق نوساز شهر و یا مناطقی که تغییر معابر داشتند راه‌اندازی می‌شوند.
او در بخش دیگر از صحبت‌هایش به موضوع ایمنی ساختمان‌های تهران اشاره کرد و دراین‌باره توضیح داد:« ما حوادث بسیاری داریم که پیش از آن به محل وقوع حادثه بارها هشدار دادیم اما هیچ اقدامی صورت نگرفته است. این از توان سازمان یا از شهرداری تهران نیز خارج است که خود برای ایمن سازی یک ساختمان اقدام کند. گاهی خلأهای قانونی داریم که به طور روشن راجع به مساله ایمنی صحبت نشده است.»

به زودی 200 آتش نشان جدید جذب سازمان می شوند

او ادامه داد:« نتیجه شناسایی ساختمان‌های ناایمن پایتخت و بارگزاری نام آن‌ها در سایتی برای اطلاع رسانی به شهروندان در حال تکمیل شدن است. بارگزاری را با 1000 ساختمان شروع کردیم و مطمئن باشید که تعداد ساختمان‌هایی که وضع ایمنی آن‌ها بررسی و بارگزاری می‌شود هر روز بیشتر می‌شود. دسترسی به این سایت پس از اعلام نهایی ازطریق سامانه تهران من شهرداری تهران امکانپذیر خواهد بود.»
مدیرعامل آتش نشانی تهران همچنین درباره وضع نیروی‌انسانی آتش‌نشانی تهران هم گفت:«مجموع پرسنل ما 5200 نفر است. که 5000 نفر در بخش عملیات مشغول به کار هستند. درحال‌حاضر ٢٠٠ نفر تحت آموزش هستند. امیدواریم با تدابیری که شهردار نیز اعلام کرده ٢٠٠ نفر دیگر هم امسال جذب شوند و روند جذب نیرو برای آتش‌نشانی ادامه داشته باشد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.