مردم فکر کنند استادیوم، سینماست!

رئیس کمیته مسابقات در گفت‌وگو با «شهروندآنلاین» از رفتار تماشاگران فوتبال گلایه کرد

بازگشت تماشاگران به ورزشگاه‌ها بعد از 22 ماه یک حاشیه جدید در فوتبال ایجاد کرده؛ آشفتگی موجود باعث شده تا مسئولان فوتبال هم شوکه شوند.

شهروندآنلاین: ساعتی قبل از دیدار استقلال و نساجی در هفته پنجم لیگ برتر بود که سازمان لیگ تصمیم به ورود تماشاگران به ورزشگاه‌ها گرفت. تماشاگرانی که حدود 22 ماه از حضور در استادیوم محروم بودند، با تصمیمات اتخاذشده در ستاد مبارزه با کرونا و هماهنگی‌هایی که سازمان لیگ انجام داده بود، بالاخره مجوز بازگشت گرفتند و بازی روز جمعه با حضور تماشاگران برگزار شد.

این حضور اما حواشی زیادی داشت. با اینکه قرار بود 5هزار تماشاگر به ورزشگاه بروند، اما عده بیشتری روی سکوهای آزادی نشستند و البته که ورود این افراد به ورزشگاه آزادی هم خودش داستان‌های مختلفی داشت و بسیار مورد انتقاد قرار گرفته است.

در این شرایط حالا که قرار است حضور تماشاگران در ورزشگاه‌های فوتبال ادامه پیدا کند، نگرانی‌هایی بابت بررسی سلامتی آنها به وجود آمده و سازمان لیگ به دنبال رفع این مشکلات است.

از این‌رو خبرنگار «شهروندآنلاین» با سهیل مهدی، رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت‌وگویی را انجام داده که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

**بالاخره ورود تماشاگران به ورزشگاه‌ها آزاد شد…

اصل اتفاق بسیار خوشایند است. واقعیت این است که فوتبال بدون تماشاگر روح ندارد و اینکه تماشاگران به ورزشگاه برگردند، خواسته تمام مربیان، بازیکنان و اعضای باشگاه‌ها بود. خوشبختانه ما توانستیم مجوزهای لازم را بگیریم و تماشاگران برگردند، اما متاسفانه اتفاقاتی افتاد که واقعا قشنگ نبود.

**واقعا چرا ورود تماشاگران اینگونه بود؟‌ مگر شما راهکارهای لازم را در نظر نگرفته بودید؟

ما همه شرایط را بررسی کرده بودیم. قرار بود 5هزار بلیت به صورت الکترونیکی فروخته شود و هواداران از گیت‌های الکترونیکی عبور کنند و وارد شوند. همه تمهیدات داخل استادیوم را هم اندیشیده بودیم، اما متاسفانه مردم همکاری نکردند. عده‌ زیادی بدون خرید بلیت و به بهانه اینکه بلیت گیرشان نیامده، به ورزشگاه آمدند و جلوی در تجمع کردند تا آن اتفاقات بیفتد.

**چرا از ورود آنها جلوگیری نشد؟

ما اتفاقی را رقم زدیم که در سینماهای کشور می‌افتد. در سینماها هم افراد با فاصله می‌نشینند و فیلم تماشا می‌کنند. نمی‌دانم چرا وقتی پای استادیوم به میان می‌آید، تماشاگران رعایت نمی‌کنند.

به هر حال وقتی پشت درهای ورزشگاه ازدحام می‌شود، یگان ویژه سعی در کنترل جمعیت دارد. عزیزان زحمتکش ما نیز در یگان ویژه تصمیم به باز کردن در گرفتند. در چنین شرایطی مردم باید رعایت کنند و اجازه ندهند اتفاقات زشت را شاهد باشیم که متاسفانه چنین موضوعی رعایت نشد.

**خود شما در سازمان لیگ نباید پیش‌بینی تجمع را می‌کردید؟

ما اعلام کرده بودیم که هیچ کس بدون بلیت به ورزشگاه نیاید. از طرفی ما برگزارکننده مسابقه هستیم و باید همه چیز را در نظر بگیریم. متاسفانه مردم رعایت نکردند. فرهنگ اجتماعی مردم ما بسیار بالاتر از آن چیزی است که مشاهده کردیم، اما نمی‌دانم چرا در موقعیت‌های اینچنینی هواداران ترجیح می‌دهند همکاری نکنند. به هر حال وضعیت بیماری هنوز در کشور وجود دارد و برای سلامتی خودشان بهتر است پروتکل‌ها رعایت شود و آیین‌نامه‌های بهداشتی را در نظر بگیرند.

**نحوه نشستن تماشاگران اما نشان می‌داد که پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نشده است…

ما صندلی‌ها را علامت‌دار کرده بودیم. صندلی‌های ورزشگاه آزادی ضربدر یا دایره سبز داشت که جای هواداران را مشخص می‌کرد، ولی متاسفانه جمعیت حاضر این را رعایت نکرد. ما بلیت‌ها را نیز برای صندلی‌ها با شماره خاص فروختیم، ولی بازهم رعایت عمومی انجام نشد.

**چه تضمینی هست که این اتفاق در بازی‌های آینده رخ ندهد؟

واقعا از مردم و هواداران فوتبال انتظار داریم شرایط را درک کنند. ما اتفاقی را رقم زدیم که در سینماهای کشور می‌افتد. در سینماها هم افراد با فاصله می‌نشینند و فیلم تماشا می‌کنند. نمی‌دانم چرا وقتی پای استادیوم به میان می‌آید، تماشاگران رعایت نمی‌کنند. خواهشم از هواداران فوتبال و مردم عزیزمان این است که همکاری لازم را داشته باشند تا همه در کنار هم از حضور در ورزشگاه‌ها و تماشای فوتبال لذت ببریم.

**اگر این اتفاقات تکرار شود، ممکن است ورود هواداران ممنوع شود؟

ما دوست نداریم چنین اتفاقی بیفتد. حالا که مجوز بازگشت تماشاگران را گرفته‌ایم، ان‌شاءالله کاری می‌کنیم که همه در کنار هم مسائل بهداشتی را رعایت کنیم. ان‌شاءالله مردم عزیزمان هم رعایت می‌کنند و با همکاری خود اجازه می‌دهند این روندی که دوباره آغاز شده را به بهترین شکل ادامه بدهیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.