تیر خلاص تلویزیون به وی‌اودی‌ها

آیا سریال‌های پربیننده شبکه نمایش خانگی در پایان راه هستند؟

در روزهای اخیر راه‌اندازی سرویس جدید پلتفرم تلوبیون در رسانه‌های فرهنگی خبرساز شده و بسیاری از آن به عنوان تیر خلاص تلویزیون به وی‌اودی‌ها نام برده‌اند که می‌تواند ضربات جدی به پلتفرم‌های آنلاین نمایش فیلم و سریال بزند.

ماجرا از راه‌اندازی سرویس جدید پلتفرم تلوبیون آغاز شد که به نام «تلوبیون پلاس» کارکردی مشابه پلتفرم‌های وی‌اودی دارد. این پلتفرم که اشتراکش نیز رایگان است، با امکانات فوق‌العاده‌ای که ارایه می‌دهد، رقابتی تمام‌عیار با دیگر پلتفرم‌های عرضه آنلاین فیلم و سریال خواهد داشت که با توجه به بنیه مالی «تلوبیون پلاس» نتیجه این رقابت از همین حالا مشخص به نظر می‌رسد. به عنوان مثال «تلوبیون پلاس» که تقریبا تمام فیلم‌ها و سریال‌های خارجی را با دوبله اختصاصی عرضه می‌کند، بی‌تردید در رقابت با پلتفرم‌هایی که حتی متمول‌ترین‌شان نیز بسیاری از محصولات را با زیرنویس منتشر می‌کنند و به قولی امکان دوبله همه محصولات را ندارند، گام‌ها جلو خواهد بود. موضوعی که این پرسش را در روزهای اخیر موجب شده که آیا تلوبیون پلاس از امکانات متعلق به سازمان صداوسیما برای این حجم از دوبله‌های اختصاصی محصولات روز استفاده می‌کند؟

«تلوبیون پلاس» کارکردی مشابه پلتفرم‌های وی‌اودی دارد. این پلتفرم که اشتراکش نیز رایگان است، با امکانات فوق‌العاده‌ای که ارایه می‌دهد، رقابتی تمام‌عیار با دیگر پلتفرم‌های عرضه آنلاین فیلم و سریال خواهد داشت

اشتراک رایگان تلوبیون پلاس دیگر موضوعی است که این پلتفرم را از همین ابتدا در رقابت با سایر پلتفرم‌ها جلو انداخته است. اگر این را در کنار این واقعیت قرار دهیم که صداوسیما به عنوان مالک و سیاست‌گذار و تصمیم‌گیرنده تلوبیون پلاس، خود نهاد ناظر و تنظیم‌گر پلتفرم‌های دیگر و رقباست، شائبه‌های زیادی در رقابت موجود به وجود می‌آید که با توجه به قدرت صداوسیما در زمینه تضعیف احتمالی پلتفرم‌های رقیب منطقی نیز هست. موضوعی که از همین حالا تلوبیون پلاس را در رقابت پیش‌رو گام‌ها جلو انداخته و حکم به شکست محتوم پلتفرم‌هایی می‌دهد که با تولیدات اختصاصی‌شان در ماه‌های اخیر گرمای خوبی در بازار محصولات نمایشی کشور ایجاد کرده بودند، اما با حضور تلوبیون پلاس در این عرصه شانس زیادی برای بقا نخواهند داشت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.