روزهای سخت سبزپوشان نیروی انتظامی

۶ مامور پلیس در کمتر از ۴ روز در 4 استان مختلف کشور به شهادت رسیدند

جان خود را کف دست‌شان گذاشتند. میزان خطر برایشان مهم نبود. تنها چیزی که اهمیت داشت ایجاد امنیت بود. امنیتی که سعی کردند به بهای جان‌شان برقرار کنند. یکی در درگیری با قاچاقچی و دیگری در درگیری با اراذل و اوباش؛ یکی با گلوله اشرار و دیگری در درگیری تن‌به‌تن با قاچاقچی سوخت شهید شد. آن هم تنها در عرض چهار روز؛ در همین زمان کم 6 نفر از ماموران نیروی انتظامی کشور جان خود را در راه خدمت و ماموریت‌های پرخطرشان دادند؛ 6 مامور در چهار استان مختلف کشور. این ۶ مامور نیروی انتظامی در کمتر از چهار روز هنگام تامین نظم و در درگیری با مخلان نظم و امنیت، به شهادت رسیدند.

آنها در چهار استان کرمان، سیستان‌وبلوچستان، اصفهان و خوزستان هنگام مقابله با اشرار، قاچاقچیان و اوباش به شهادت رسیدند. نخستین ماجرای تلخ روز 25 آبان ماه جاری رخ داد. زمانی که ماموران پلیس در حال گشت‌زنی در حوزه استحفاظی خود در دشت «سمسور» در مرز استان کرمان بودند. آنها با کاروان اشرار مسلح برخورد کردند.

24 ساعت درگیری

برای توقف این اشرار دستور ایست دادند. اما درگیری آغاز شد. درگیری‌ای که نزدیک به 24 ساعت ادامه داشت. درنهایت دو نفر از اشرار سابقه‌دار که دارای سوابق متعدد شرارت و ناامنی در منطقه جنوب‌شرق کشور بودند، به هلاکت رسیدند. سایر اشرار با آتش پرحجم ماموران از صحنه متواری شدند.

پایان این درگیری اما بسیار تلخ بود، چراکه در ساعات اولیه درگیری، استوار یکم «احسان شیرخانی» و سرباز وظیفه «امیرحسین خدادادی» به شهادت رسیدند. همچنین 6 نفر از ماموران مجروح شدند.

این در حالی است که سرهنگ «مهدی توسنگ»؛ سرپرست قرارگاه عملیاتی ابوذر نیز با حضور در صحنه عملیات و درگیری تن‌به‌تن با یکی از اشرار، ضمن به هلاکت رساندن او، خود نیز به همرزمان شهیدش پیوست.

زیر گرفتن عمدی 2 مامور

درست فردای همان روز یعنی روز 26آبان، ماجرای مشابهی این بار در زاهدان رخ داد. گروهبان یکم «محمدرضا نورآیین» و همکار دیگرش در حین انجام ماموریت در شهرستان زاهدان بودند. آنها با خودرو حامل سوخت قاچاق مواجه شدند. راننده این خودرو پس از تخطی از فرمان پلیس، ماموران انتظامی را به عمد زیر گرفت. بر اثر این حادثه گروهبان یکم نورآیین به‌شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شد، اما با وجود تلاش پزشکان و کادر درمان بیمارستان به دلیل شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

درگیری مرگبار با اوباش

هنوز 24 ساعت از این ماجرا نگذشته بود که این بار در شهرستان لنجان یک مامور به شهادت رسید. ساعت 2 بامداد 27 آبان بود. در پی تماس تلفنی شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر درگیری اراذل و اوباش در یکی از محله‌های شهرستان لنجان، ماموران انتظامی و پلیس آگاهی این شهرستان برای رسیدگی به موضوع در محل حضور یافتند.

ماموران در محل با دو نفر از افراد شرور و اوباش مواجه شدند. آنها با رعایت همه جوانب برای دستگیری آنها اقدام کردند، اما متهمان مسلح، بدون توجه به فرمان پلیس مبنی بر زمین گذاشتن سلاح‌ها و تسلیم‌شدن، با ماموران درگیر شدند. درنهایت با عملیات ماموران بازداشت شدند.

در این درگیری استوار یکم «احسان نصیری» یکی از ماموران پلیس آگاهی شهرستان لنجان به شدت مجروح شد. او برای مداوا به بیمارستان انتقال یافت. با این حال علی‌رغم تلاش پزشکان به شهادت رسید.

با توجه به اینکه متهمان دارای سوابق متعدد کیفری در زمینه سرقت، شرارت، نزاع و درگیری بودند، یکی از متهمان هنگام درگیری مجروح شد. او نیز بلافاصله برای مداوا تحت درمان قرار گرفت. سایر افراد نیز پس از تکمیل تحقیقات برای رسیدگی به جرایم تحویل مرجع قضائی شدند.

ماموریت خطرناک برای بازداشت سارقان مسلح

یک روز بعد یعنی صبح روز 28 آبان، ماموران پلیس شهرستان کارون، پس از تلاش‌های شبانه‌روزی و انجام کار اطلاعاتی مستمر، مخفیگاه باند سارقان مسلح و اشرار را در شهرستان کارون شناسایی کردند.

ماموران پلیس پس از هماهنگی قضائی، مقر سارقان را محاصره کردند. آنها در یک عملیات ضربتی و کاملا غافلگیرانه نسبت به دستگیری آنها اقدام کردند.

سارقان مسلح هنگام عملیات دستگیری، به سمت ماموران تیراندازی کردند. با آتش متقابل سنگین و مقتدرانه پلیس، سه نفر از افراد شرور و سارقان مسلح به هلاکت رسیده و یک نفر دیگر از آنها زخمی شد.

در بازرسی از مقر و مخفیگاه افراد شرور مسلح تعدادی سلاح و مهمات سرد و گرم و ابزار آلات جرم کشف شد.

در این درگیری مامور جان بر کف نیروی انتظامی، سروان «هادی کنعانی»؛ فرماندهی انتظامی شهرستان کارون بر اثر اصابت گلوله مجروح شد. او به بیمارستان منتقل شد، اما علی‌رغم تلاش پزشکان به دلیل شدت جراحات وارده به شهادت رسید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.