بازگشت اجرای طرح ترافیک به قبل از کرونا

ناوگان شهری نیازمند نوسازی و توسعه است

ساعات اجرای طرح ترافیک از اول آذرماه به روزهای قبل از کرونا برمی‌گردد. به گفته رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران، مقام معظم رهبری نیز درخصوص وضعیت ترافیک تهران واکنش نشان داده‌اند. ایشان خواستار ارایه راهکار علمی و کارشناسی برای ترافیک تهران شدند.

جعفر تشکری‌هاشمی از شهردار خواسته برای توسعه حمل‌ونقل عمومی و زیرساخت‌ها اقدامات عاجلی انجام دهد. به اعتقاد تشکری‌هاشمی در چند سال اخیر اقداماتی در این خصوص انجام نشده و حمل‌ونقل عمومی بسیار آسیب‌پذیر شده است. به باور او وضع اتوبوسرانی بسیار ناگوار است و بیش از 90درصد اتوبوس‌ها فرسوده‌اند.

به گفته تشکری‌هاشمی مترو به‌شدت نیازمند اورهال قطارهاست و با توجه به کمبود قطعات و زمان اورهال باید بلافاصله نسبت به اورهال قطارها اقدام شود. او ادامه می‌دهد: «وضعیت ترافیک واقعا ناراحت‌کننده است و تا وقتی حمل‌ونقل عمومی افزایش نیابد صحبت از حل ترافیک بی‌معناست.»

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران می‌گوید: «هرساله به فصل پاییز و زمستان که می‌رسیم هوا آلوده می‌شود. واقعیت این است که کیفیت سوختی که به نیروگاه‌ها داده می‌شود خوب نیست و درصد بالایی گوگرد و مازوت، هوا را آلوده می‌کند.» او ادامه می‌دهد: «برای پیگیری رهنمودهای مقام معظم انقلاب، کارگروه‌هایی در کمیسیون حمل‌ونقل شورا ایجاد کردیم.» به گفته او با حضور اساتید برای ترافیک تهران راه‌حل پیدا خواهیم کرد.

تشکری‌هاشمی با بیان اینکه از فردا ساعات اجرای طرح ترافیک به روزهای قبل از کرونا بازمی‌گردد، می‌گوید: «پس شاهد افزایش تعداد سفرها با حمل‌ونقل عمومی خواهیم بود. لازم است این ناوگان، نوسازی و توسعه یابد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.