انهدام باند کلاهبرداری تلفنی فروش لوازم آشپزی

مبالغ کلاهبرداری‌ ۳۰میلیارد و ۱۵۰میلیون ریال برآورد شده است

اعضای باندی که به صورت تلفنی در پوشش فروش لوازم آشپزی از مردم مازندران کلاهبرداری می‌کردند، دستگیر شدند.

سرهنگ سامع خورشاد، رئیس پلیس فتای مازندران درباره جزئیات این پرونده گفت: «از چند وقت پیش چند نفر از شهروندان مازندرانی با مراجعه به پلیس فتا مدعی شدند اخیرا شخص ناشناسی به بهانه فروش لوازم آشپزی با آنها تماس تلفنی برقرار و با اقدامات فریبنده از شاکیان کلاهبرداری کرده است. با بررسی‌های انجام‌شده توسط کارشناسان سایبری این پلیس، کلاهبرداران با تطمیع کاربران برای گرفتن تخفیف کالا، به بهانه‌های واهی شهروندان را پای دستگاه‌های خودپرداز می‌کشاندند. آنها عملا با هدایت‌های تلفنی انتقال پول به حساب کلاهبرداران را توسط خود فرد انجام می‌دادند. بعد از دریافت پول دیگر پاسخگو نبودند. پس از پیگیری‌های خریدار اجناس نامرغوب و با ارزش ریالی بسیار پایین‌تر از مبلغ دریافتی به مشتری تحویل داده می‌شد.»

او با اشاره به اینکه از افراد زیادی با شیوه و شگرد مشابه در پوشش فروش لوازم آشپزی کلاهبرداری شده‌ است، گفت: «ماموران پلیس فتا پس از اقدامات فنی و تخصصی اعضای باند پنج نفره این پرونده‌ها را شناسایی کردند. آنها طی یک عملیات غافلگیرانه با هماهنگی مرجع قضائی متهمان را در غرب پایتخت دستگیر کردند. این مجرمان سایبری در ابتدا منکر هر گونه جرم ارتکابی شدند. آنها قصد فریب پلیس را داشتند، ولی با روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری‌شده به برداشت غیرمجاز از حساب هموطنان در سراسر کشور تا این لحظه اعتراف کردند.»

خرید سکه با پول‌های سرقتی

رئیس پلیس فتای مازندران با اشاره به اینکه مبالغ کلاهبرداری‌شده از هموطنان تاکنون ۳۰میلیارد و ۱۵۰میلیون ریال برآورد شده است، گفت: «متهمان پس از سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد، اقدام به خرید و فروش سکه، طلا و تلفن همراه به صورت گسترده می‌کردند.»

او با بیان اینکه برخی سودجویان از طریق آگهی‌های جعلی در فضای مجازی یا تلفنی، با جلب اعتماد از کاربران اقدام به کلاهبرداری می‌کنند، به عموم مردم هشدار داد: «قبل از انجام معامله همیشه از صحت آگهی‌ها اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام به واریز وجه کنند. سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند. شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.