واکنش شدید، علیه محدودیت‌های جدید

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ دوشنبه، 22 نوامبر 2021

خشم از تشدید محدودیت‌های کرونایی در سراسر اروپا اوج گرفت. کرونا بازار کریسمس را کساد کرد. روز شکرگزاری در آمریکا به کووید پروبال داد. آمریکایی‌ها هنوز هم از پرواز موشک مافوق صوت چین در حیرتند!

دیلی‌تلگراف

خشم در سراسر اروپا و قوانین کوویدی که باعث شورش شد موضوع گزارش اصلی دیلی‌تلگراف است. روزنامه دیلی‌تلگراف مانند چندین روزنامه انگلیسی دیگر اعتراضات به محدودیت‌های کووید را در سراسر اروپا پوشش داه است. تصویری از پلیس ضد شورش بروکسل (پایتخت بلژیک) در حال رویارویی با تظاهرکنندگان، صفحه اول این روزنامه را اشغال کرده است. این روزنامه می‌گوید قاره اروپا با «واکنش شدید و روزافزون علیه محدودیت‌های جدید» مواجه است.

دیلی‌تلگراف می‌افزاید: هلند، اتریش، ایتالیا، کرواسی، دانمارک و سوییس همگی شاهد «صحنه‌های خشونت‌آمیز» بوده‌اند، زیرا دولت‌ها محدودیت‌های جدیدی را برای مقابله با افزایش تعداد موارد ابتلا به کرونا در این قاره وضع کرده‌اند.دیلی‌تلگراف

نیویورک‌تایمز

تصویر اصلی نیویورک‌تایمز بازار کساد و کرونازده کریسمس را در پایتخت اتریش نشان می‌دهد. «محبوس و مأیوس در اتریش» عنوان این تصویر است که با این توضیح آمده: «بازار کریسمس در وین. با گسترش موج جدیدی از موارد ابتلا به کووید در اروپا، محدودیت‌های کرونایی با واکنش‌های شدید مواجه شده‌ است.»

«با نزدیک‌شدن به تعطیلات، موارد ابتلا به ویروس در ایالات متحده دوباره در حال افزایش است» عنوان گزارشی است که گفته: «یک ماه پیش، موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده به‌طور پیوسته رو به کاهش بود و به نظر می‌رسید بدترین موج تابستانی ناشی از نوع دلتا، به پایان رسیده است. اما از آنجایی که آمریکایی‌ها این هفته برای دیدار با اقوام برای روز شکرگزاری (Thanksgiving) سفر می‌کنند، موارد جدید ویروس یک‌بار دیگر در حال افزایش است.»

فایننشال‌تایمز

گزارش  اصلی فایننشال‌تایمز بر موشک مافوق صوت چین که در تابستان امسال به فضا پرتاب شد و آمریکا را گیج کرد متمرکز است. این روزنامه با بیان اینکه این آزمایش دانشمندان پنتاگون را غافلگیر کرد، می‌گوید: «هدف این سلاح همچنان نامشخص است، اما این فناوری به نمایش گذاشته شده با هیچ کدام از توانایی‌هایی که قبلا نشان داده شده بود، مطابقت ندارد. دو بار در تابستان، ارتش چین موشکی به فضا پرتاب کرد که قبل از اینکه با سرعت به سمت هدفش حرکت کند، کره‌زمین را دور زد!»فایننشال‌تایمز

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.