بایدن کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ خواهد شد

میزان رضایت از بایدن به‌دلیل وضعیت اقتصادی به‌ویژه افزایش قیمت‌ها به‌طور پیوسته کاهش یافته است

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا قصد دارد برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا نیز کاندیدا شود

شهروند آنلاین: سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا قصد دارد برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا نیز کاندیدا شود.

واشنگتن‌پست گزارش داد که بایدن و مشاورانش در روزهای اخیر مشغول اطمینان دادن به متحدان رئیس‌جمهوری در خصوص تصمیم بایدن برای شرکت در دور دوم ریاست‌جمهوری بوده‌اند.

این گزارش در پی مقاله هفته گذشته پولیتیکو درباره سایر گزینه‌های ریاست‌جمهوری در میان دموکرات‌ها در صورت خودداری جو بایدن از نامزدی مجدد در انتخابات منتشر شد.

در حالی که برنامه‌های بایدن برای سال ۲۰۲۴ ممکن است طی دو سال آینده تغییر کند، منابع نزدیک به رئیس‌جمهوری از زمان آغاز به‌کار او در ژانویه تاکید کرده‌اند که بایدن برای دور دوم رقابت خواهد کرد.

به گزارش تارنمای هیل، گمانه‌زنی‌ها در مورد اینکه آیا بایدن دوباره به‌دنبال ریاست‌جمهوری خواهد بود یا نه، به‌دلیل سن او و کاهش محبوبیتش در هفته‌های اخیر تقویت شده است.

اگر بایدن دوباره انتخاب شود، در آغاز دور دوم ریاست‌جمهوری خود ۸۲ ساله خواهد بود. او پیش از این، هنگام سوگند در ماه ژانویه مسن‌ترین رئیس‌جمهوری آمریکا شده بود. در نظرسنجی‌های اخیر میزان رضایت از بایدن به‌دلیل وضعیت اقتصادی به‌ویژه افزایش قیمت‌ها به‌طور پیوسته کاهش یافته است.

بر اساس نظرسنجی تارنمای پولیتیکو و مرکز مورنینگ کانسالت، نیمی از رأی‌دهندگان نگران وضعیت جسمانی جو بایدن هستند.

بر اساس این نظرسنجی ۴۵ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند بایدن از لحاظ جسمانی و روحی برای حضور در سمت ریاست‌جمهوری آمریکا فرد مناسبی نیست.

اخیرا یک رسانه آمریکایی اعلام کرد که براساس نظرسنجی‌های جدیدی که صورت گرفته در انتخابات دور بعدی آمریکا، دونالد ترامپ نسبت به بایدن شانس بیشتری برای حضور در کاخ سفید دارد. براساس این نظرسنجی، ۴۴ درصد پاسخگویان گفتند در صورتی که دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ نامزد شود به او رأی خواهند داد، در حالی که ۳۹ درصد گفتند که در این انتخابات به جو بایدن رأی می‌دهند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.