نقش سرباز پلیس در سرقت مسلحانه مردان نقابدار

باند سرقت از مغازه طلافروشی پس از 2 ماه در دام ماموران پلیس لرستان گرفتار شدند

یک گروه سارق با همدستی سرباز پلیسی دست به سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در لرستان زده بودند که در تحقیقات تیم پلیسی و قضائی به دام افتادند. این مردان هفت‌تیر به‌دست در این سناریوی وحشت، مغازه‌داری را به قتل رسانده و مردی را مجروح کرده بودند. سرکرده این باند پسری 23 ساله بود که با در دست داشتن سلاح جنگی به سمت مردم و مغازه طلافروشی اقدام به شلیک گلوله کرده بود. یکی از متهمان این پرونده فراری است که تحت تعقیب پلیس استان لرستان قرار دارد.

۱:۳۰ بامداد بیست‌ویکم شهریورماه سال‌جاری دو سرنشین نقابدار یک موتورسیکلت دست به تعقیب  خودرو سواری پژو ۴۰۵  در شهر نورآباد  مرکز شهرستان دلفان کرد. هنگامی که راننده پژو قصد پارک خودرو را در پارکینگ داشت، سرنشین موتورسیکلت با در دست داشتن یک قبضه سلاح جنگی کلاشینکف اقدام به تهدید راننده پژو کرد و  با گرفتن سوئیچ از مالک و سرقت خودرو از محل  فرار می‌کنند.
در تماس با پلیس ۱۱۰، ماموران کلانتری ۱۱ در محل حاضر می‌شوند و هیچ ردی از سارقان به‌دست نمی‌آورند که پس از وصول گزارش سرقت مسلحانه در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان در اول وقت اداری همان روز، با توجه به حساسیت موضوع، پرونده به شعبه بازپرسی دادسرا ارجاع و دستورات قضائی ویژه‌ای با نظارت مستقیم دادستانی در راستای شناسایی سارقان و کشف خودرو سرقتی صادر شد.

سرقت مسلحانه

در حالی‌که ماموران مشغول تحقیقات جهت شناسایی سارقان بودند،  ساعت ۲۰:۲۰ همان روز در تماس تلفنی شهروندان مبنی بر وقوع یک سرقت مسلحانه از یک طلافروشی واقع در خیابان اصلی شهر و قتل عمد یک شهروند با شلیک گلوله، ماموران در محل حاضر شدند.
بررسی‌های اولیه حکایت از این داشت که سه سارق نقابدار با یک خودرو ۴۰۵ نقره‌ای رنگ از کوچه منتهی به خیابان اصلی وارد شده و با پارک خودرو در نزدیکی یک مغازه طلافروشی، با تیراندازی مستقیم با یک قبضه سلاح کلاشینکف به سمت ویترین طلافروشی و همچنین شکستن شیشه ویترین به‌وسیله چکش، اقدام به سرقت مقداری طلا و ریختن آن داخل کیسه کرده‌اند. یکی از سارقان نیز جهت ایجاد رعب‌ووحشت و متفرق کردن مردم به‌صورت دیوانه‌وار اقدام به شلیک گلوله  می‌کرد.  در این تیراندازی‌ها یکی  از کاسبان که در همسایگی طلافروشی دارای مغازه بوده، بر اثر اصابت گلوله به قتل می‌رسد و یک عابر هم  مجروح می‌شود.

تحقیقات پلیسی

با وصول گزارش در همان دقایق اولیه سرقت مسلحانه و قتل به دادستانی، بلافاصله ضمن حضور دادستان و بازپرس قتل در محل، دستورات ویژه‌وفوری جهت بررسی صحنه جرم و شناسایی و دستگیری سارقان صادر می‌شود،  اما تلاش و اقدامات ماموران جهت شناسایی و دستگیری سارقان با توجه به اینکه سرقت به‌صورت کاملا حرفه‌ای و حساب‌شده انجام شده بود، بی‌نتیجه می‌ماند.
یک روز بعد از حادثه با گزارشات مردمی، خودرو پژو ۴۰۵ مسروقه به صورت رهاشده و بدون پلاک در اطراف شهر و در محلی خالی از سکنه توسط ماموران کشف شد.

با توجه به حساسیت موضوع و فقدان هرگونه ردی از سارقان، یک جلسه محرمانه با مسئولیت و محوریت دادستانی و فرماندهی  انتظامی و رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان به لحاظ برخی ملاحظات، در محل گلزار شهدای گمنام تشکیل و بررسی اطلاعاتی و فنی موضوع با اعطای مجوزهای خاص قضائی از سوی دادستانی، به پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان محول شد.
سرانجام با تلاش شبانه‌روزی سربازان گمنام امام‌زمان(عج) در پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان دلفان، سارقان مورد شناسایی در زیر چتر اطلاعاتی پلیس امنیت شهرستان قرار گرفتند که  با رصد متهمان، ابتدا سه نفر از افرادی که به‌صورت غیرمستقیم مرتبط با پرونده بودند به اتهامات حمل و نگهداری سلاح جنگی غیرمجاز و تلاش و مساعدت در فراری دادن متهم تحت تعقیب کیفری قرار گرفتند و بازداشت شدند.

دستگیری سرکرده باند

سپس ساعت ۱۴:۳۰ دوم آبان ۱۴۰۰، یکی  از سارقان که جوانی ۲۳ ساله که طراح و عامل اصلی جنایت و سرقت مسلحانه بود و با در دست داشتن سلاح جنگی به سمت مردم و مغازه طلافروشی اقدام به شلیک گلوله کرده بود، در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد. متهم  پس از انتقال به مقر و تفهیم ادله جرم در تحقیقات به‌عمل آمده، لب به اعتراف گشود.

سرباز پلیس یکی از اعضای باند بود

یکی دیگر از متهمان که سرباز پلیس آگاهی شهرستان سنندج نیز است، ساعاتی بعد دستگیر شد و این متهم  نیز به تمامی اتهامات انتسابی اعتراف کرد.  دیگر شریک سارقان نیز پس از شناسایی با یک خودرو ۲۰۶ از مخفیگاه خود متواری شد که در تعقیب‌وگریز ماموران انتظامی با استفاده از تاریکی شب و جا گذاشتن خودرو در اطراف شهر پا به فرار گذاشت که همچنان متواری است و به‌زودی در چنگال قانون گرفتار خواهد شد.
در حال حاضر نیز پدربزرگ این متهم فراری به اتهام مساعدت در فراری دادن و اخفای نوه‌اش تحت تعقیب دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قرار گرفته است و در بازداشت به‌سر می‌برد، همچنین  پدر و مادرش نیز تحت تعقیب قضائی قرار گرفته‌اند و در خصوص آنها قرار قانونی صادر شده است. همچنین یکی از اقوام متهم متواری نیز به اتهام تحصیل و اخفای اموال سرقتی بازداشت شده است.

در ادامه و در شب دستگیری متهمان اصلی، محل نگهداری سلاح جنگی کلاشینکف که در سرقت‌های مسلحانه و قتل از آن استفاده شده بود، توسط ماموران شناسایی و سه نفر از افرادی که در تهیه  سلاح برای عامل اصلی جنایت نقش داشتند با صدور حکم جلب از سوی دادستانی شهرستان دستگیر و بازداشت شدند.
با تکمیل تحقیقات و دستگیری دیگر متهم اصلی پرونده که در حال حاضر متواری است به‌زودی کیفرخواست متهمان صادر و پرونده جهت صدور حکم قانونی به دادگاه‌های  انقلاب و کیفری یک استان ارسال خواهد شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.