گلایه پایتخت‌نشین‌ها از خدمات شهری

56درصد مشکل تهرانی‌ها در حوزه خدمات شهری است

شهروندآنلاین- خدمات شهری، مشکل تهرانی‌ها. به گفته معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران از 34هزار داده، 56درصد مشکلات در حوزه خدمات شهری است. تماس‌های مردمی با سامانه 1888 و 137 چیزی در حدود 34هزار داده در اختیار گذاشته است. داده‌هایی که نشان می‌دهند 17درصد نارضایتی‌ها به حوزه امور اجتماعی و 9درصد در حوزه حمل‌ونقل است.

حوزه شهرسازی هم 8.8درصد از نارضایتی‌ها را به خود اختصاص داده، سهم حوزه فنی‌وعمرانی اما 8.6درصد ثبت شده است. به گفته حسین نظری طرح تحول نگهداشت شهر در 25مهرماه توسط شهردار تهران ابلاغ شد. نظری می‌گوید، سعی شده از ظرفیت حداکثری پیمانکاران با توجه به بودجه مصوب سال‌جاری استفاده شود. البته به گفته او قرار است از این ظرفیت در راستای افزایش رضایتمندی شهروندان و افزایش آراستگی شهر بهره‌ برده شود.

به گفته معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران این طرح 8 آبان‌ماه برای اجرا به مناطق، ابلاغ شده است. «اهم خدمات در حوزه خدمات شهری که در صدر داده‌های ما قرار دارد نظافت و شست‌وشوی مخازن و زیرمخزنی بود.» نظری ادامه می‌دهد: «تامین روشنایی، لایروبی انهار، شناسایی کودکان زباله‌گرد، ساماندهی معتادان، لکه‌گیری و آسفالت، رفع حفاظ‌‌های کارگاهی و … در حوزه‌های دیگر در صدر اهم خدمات قرار دارند.»

به گفته معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران بررسی میدانی با معتمدین و شورایاران در دستور کار قرار دارد. «بعد از جمع‌بندی کلیات طرح موارد برای طرح دوم اصلاح می‌شود.» نظری ادامه می‌دهد: «بودجه امسال حدود 2100 میلیارد تومان بود. سعی کردیم با بهره‌گیری از وضعیت قراردادی پیمانکاران‌ و جلب مشارکت اجتماعی خدمات را بیشتر کنیم.» به گفته او  بیشترین هزینه‌ها در حوزه فنی‌وعمرانی می‌شود، اما بیشترین گلایه از حوزه خدمات شهری است که تنها  29درصد منابع در آنجا هزینه می‌شود.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.